پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۳۲۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر گفت: پذیرش با آزمون دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی موجب افت تحصیلی دانشجویان در سراسر کشور خواهد بود.

شعار سال: سید محمد حسین کریمیان، معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر درباره میان رشته‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه امیرکبیر در مقطع تحصیلات تکمیلی قریب به هفت میان رشته را دارد.

کریمیان با بیان اینکه پذیرش با آزمون دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی سودی ندارد؛ ادامه داد: بهترین حالت ممکن پذیرش دانشجو در مقطع دکتری پذیرش با محوریت استاد است. برگزاری آزمون در این مقطع شیوه‌ای منفعلانه و بی مورد تلقی می‌شود در حال حاضر دانشجویان با آزمون‌های متمرکز، دانشجوی دکتری می‌شوند، اما این نوع از پذیرش هیچ حسنی ندارد. به طوری که همچنان با افت سطح علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مواجه هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: پیشنهاد تغییر پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی داده شده است. امیدوار هستیم با سیاست گذاری‌های جدید این نوع از پذیرش بهبود یابد.

وی با بیان اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی با افت تحصیلی مواجه نبوده اند؛ بیان کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر به دلیل این که در آزمون سراسری شرکت می‌کنند بعد از دریافت رتبه‌های برتر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند با افت تحصیلی مواجه نیستند.

کریمیان خاطرنشان کرد: نوع پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دوره کارشناسی ارشد موجب شده است تا همواره در سراسر کشور با افت تحصیلی دانشجویان رو به رو باشیم. طبق این سیستم پذیرش، دانشجویان حتی با نمره منفی نیز وارد دوره کارشناسی ارشد می‌شوند. تا زمانی که نحوه پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی اصلاح نشود افت تحصیلی از بین نخواهد رفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 18 شهریور 98، کد مطلب: 790054: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین