پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مسائل عمده مسأله هدایت تحصیلی است چراکه اکثر دانش‌آموزان تمایل دارند در رشته تجربی تحصیل کنند، گفت: آینده مهندسی بعد از نظام آموزش عمومی در خطر است.

شعارسال: عبدالرسول عمادی ظهر روز شنبه در معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تعلیم و تربیت خرید و فروش و معامله است، اظهار کرد: اگر در بازار عرضه باشد اما تقاضا نباشد بازار را باید تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت بازار عرضه و تقاضا است، ادامه داد: در سه سال گذشته نتایج خروجی آموزش و پرورش را جمع‌آوری کردیم و خروجی آموزش و پرورش به معنی امتحانات نهایی پایه‌های آخر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و دوره پیش دانشگاهی در نظر است، افزود: در این سه سال میانگین نمره آموزش و پرورش ایران 12 بوده است.

وی افزود: اگر نمره 12 را مبنای سال‌های آخر دانش‌آموزان در نظر بگیریم به این معناست که دانش‌آموزان 60 درصد مهرههای آموزشی را آموخته‌اند و 40 درصد را نیاموختهاند.

عمادی با بیان اینکه 60 درصد در نظام آموزشی موفق هستیم، ادامه داد: میانگین یادگیری دانش‌آموزان سراسر کشور مبنای نتایج خروجی آموزش و پرورش قرار میگیرد و این نمره استاندارد است.

وی با بیان اینکه 80 درصد دانشآموزان پایههای آخر قبول میشوند اما دانشآموزان در نتایج خروجی به 60 درصد معلومات پاسخ دادند، ادامه داد: علت 80 درصد قبولی دانش‌آموزان این است که نمره مستمر طول سال با نمره امتحانات نهایی جمع میشود و نمره قبولی دانشآموزان را می‌سازد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در رابطه با رتبه‌بندی استان‌ها اظهار کرد: وقتی از استان اول به سمت استان آخر حرکت می‌کنیم یعنی از یزد به سمت سیستان می‌رویم و هرچه به سمت آخر جدول پیش می‌رویم همبستگی میان نمره مستمر طول سال و نمره پایانی از بین می‌رود و هیچ رابطه‌ای دیگر بین این نمرات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ممکن است در مناطقی در استان رابطه بین نمره مستمر طول سال و نمره پایانی وجود نداشته باشد، افزود: در استان‌های بالای جدول اگر میانگین امتحان نهایی 15 است، نمره مستمر نزدیک همان نمره نهایی می‌شود.

عمادی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر توجه به امر آموزش را در استان‌های اول کشور داشته‌ایم، بیان کرد: اما در استان‌های آخر در امر آموزش همه مسائل به امتحانات پایانی موکول شده است.

وی با بیان اینکه نتایج خروجی آموزش و پرورش را با مدیران کل، معاونان آموزشی، سنجش گروه‌های آموزشی و ... مورد بررسی قرار داده‌ایم، ادامه داد: در حال تحلیل نتایج هستیم اما فعالیت‌ها باید به خروجی مطلوب در پایه آخر منجر شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات بزرگ مسأله دانشگاه و اشتغال بعد از تحصیل است، افزود: یکی از مسائل عمده مسأله هدایت تحصیلی است چراکه اکثر دانش‌آموزان تمایل دارند در رشته تجربی تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه آینده مهندسی بعد از نظام آموزش عمومی در خطر است چراکه در رشته تجربی سه رشته بیشتر وجود ندارد، بیان کرد: اکنون درگیر موضوع هدایت تحصیلی هستیم به این علت که حدودگذاری می‌کنیم که دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی، فنی و حرفه‌ای و انسانی بروند.

عمادی با بیان اینکه رقابت سنگین بر سر موضوع کنکور پزشکی و حذف کنکور از همه رشتهها مطرح است، افزود: به دلیل سطح فرهیختگی و حساسیت‌ها در استان همدان کار کردن ساده نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 2مرداد1395، کدخبر: 13950502000953: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین