پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
دنیای نفت و انرژی همواره سرشار از حواشی و اتفاقات غیرمترقبه و داستان‌های مختلف است، که در این بخش به اخبار این حواشی خواهیم پرداخت.

شعارسال: دنیای نفت و انرژی همواره سرشار از حواشی و اتفاقات غیرمترقبه و داستان‌های مختلف است، که در این بخش به اخبار این حواشی خواهیم پرداخت.

حاشیه اول این هفته نفتی‌ها به ماجرای واگذاری سازمان بهداشت و درمان نفت و حواشی آن شروع می‌شود.

در این راستا معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شایعه‌ها درباره واگذاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را کذب دانست و گفت: از کارکنان صنعت نفت، کارکنان و مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌خواهیم به شایعه‌های بی‌اساسی که در این باره مطرح می‌شود، توجهی نداشته باشند.

وی همچنین در ادامه افزود: از اجرای طرح ارتقای نظام سلامت، اهدافی نظیر افزایش رضایت کارکنان صنعت نفت و خانواده آنها، افزایش سطح دسترسی آنان به مراکز درمانی، شفاف‌سازی و ارتقای کیفیت خدمات سازمان بهداشت و درمان را انتظار داریم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت تصریح کرد: مالکیت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با شرکت ملی نفت ایران است و قرار نیست هیچ‌گونه واگذاری انجام شود، بنابراین حاشیه‌سازی و شایعه‌پراکنی در این باره هیچ‌گونه توجیهی ندارد و در صورت تکرار چنین فعالیت‌هایی که تنها سبب ایجاد جو ناامنی و ناامیدی در سازمان می‌شود، افراد باید تبعات آن را بپذیرند./شانا

حاشیه دوم به معمای فروش نفت ایران می‌پردازد که این روزها به تیتر یک رسانه‌های خارجی تبدیل شده است

نشریه کانادایی "فایننشیال پست" ‌به تازگی گزارشی منتشر کرده که مدعی است شیوه‌هایی که ایران برای فروش نفتش تمهید می‌کند آن‌قدرها هم ساده نیست که با توقیف یک کشتی برملا شود: "در حالی که نفتکش ایرانی توجه جهانی را به سمت خود جلب کرده است، ناظران جدی نفت با معمایی بزرگتر دست و پنجه نرم می‌کنند: مابقی نفت ایران کجاست؟"

موضوع صادرات نفت ایران، امروز مورد توجه "آفتاب یزد" هم قرار گرفته که با انتشار عکسی از بیژن زنگنه همراه با تیتر "معمای تداوم فروش نفت ایران" از موفقیت او در دو جبهه داخلی و خارجی نوشته است. رویکرد این گزارش، تحلیل سخنان مدیر اطلاعات نفتی موسسه جن اسکیپ است که گفته: ایران در حال انجام یک عملیات موفق در رساندن نفت خود به دست مشتریان یا انبارهای ذخیره نفت است و در این زمینه فراتر از انتظارات عمل کرده است.

حاشیه سوم به ماجرای ارسال پیامک‌هایی به تلفن همراه برخی هموطنان با موضوع سهمیه‌بندی بنزین پرداخته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:با توجه به ارسال پیامک‌هایی به تلفن همراه برخی هموطنان با موضوع سهمیه‌بندی بنزین و معرفی سایت‌های غیرقانونی و جعلی برای سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و بانکی مردم، لازم است هموطنان عزیز در این باره هوشیاری کامل داشته باشند و از هر گونه ثبت‌نام، ارائه اطلاعات شخصی و بانکی و نیز پرداخت وجه از طریق وب‌سایت‌های یادشده خودداری کنند.

گفتنی است، هزینه مصوب برای صدور کارت هوشمند سوخت، مبلغ ۱۰ هزار تومان است که به صورت حضوری، در دفاتر پلیس +۱۰ یا هنگام تحویل کارت هوشمند سوخت توسط مأموران پست دریافت می‌شود.

حاشیه بعدی به ماجرای معمای جدید برای ناظران نفت جهانی میپردازد.

در حالی که همه توجهات به یک نفتکش ایرانی جلب شده است، ناظران جدید نفت درگیر یک معمای بزرگ تر هستند:شناسایی سایر ناوگان نفتکش های ایران ؛این جستجو باعث شده روش های جدیدتری برای ردیابی کشتی‌ها ابداع و نگاهی تازه به مقدار نفتی که پنهانی وارد بازار میشود، انداخته شود . چون از زمان سخت تر شدن تحریم ها در سال جاری، نفتکش‌ها ردیاب های خود را خاموش می کنند تا موقعیتشان فاش نشود ./فصل اقتصاد

حاشیه آخر این هفته نفتی ها نیز به قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری چین و ایران و تاثیر آن بر قیمت نفت می‌پردازد.

اعلام قرارداد چین و ایران به دو دلیل باعث کاهش قیمت جهانی نفت میشود:

ایران می تواند صادرات نفت خود را به چین تا دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد یعنی تا همان مقداری که قبل از آغاز تحریم‌ها صادر می‌کرد. تاثیر فروش این مقدار نفت با تخفیف ۲۰ درصد در بازار که ۲ درصد تولید جهان را تشکیل می دهد، می تواند کاهش قیمت نفت باشد .

قرارداد بین ایران و چین در نقض تحریم های آمریکا ، مذاکرات تجاری چین و آمریکا را پیچیده تر می‌کند . این مذاکرات قبلاً به خاطر مسئله هواوی پیچیده شده بود. در نتیجه، احتمال رسیدن به قرارداد کاهش می‌یابد و دورنمای رشد اقتصادی پایین می‌آید و بر قیمت جهانی نفت تاثیر می‌گذارد .

لازم به ذکر است درج اخبار حواشی هفتگی حوزه نفت و انرژی در این بخش به منزله تایید آنها نیست و سایت تحلیلی خبری نفتی‌ها صرفا گردآورنده اخبار در این بخش خبری می‌باشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی نفتی ، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1398 ، کدخبر: 16529،www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
این نفتی ها هم اخباری منتشر می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین