پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکلات مربوط به تعرفه حل شود آذربایجان‌غربی به صادرات دو میلیارد دلاری برسد.
شعار سال:استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکلات مربوط به تعرفه حل شود آذربایجان‌غربی به صادرات دو میلیارد دلاری برسد.

محمدمهدی شهریاری امروز در آیین افتتاح سیلوی 70 هزار تنی گندم بوکان که با حضور معاون امور مجلس رئیس‌جمهور برگزار شد با اشاره به اینکه این پروژه در نوع خود منحصر به فرد است اظهار کرد: با وجود تمامی مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد اما اتفاقات میمون و مبارکی نیز در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال گذشته، آذربایجان‌غربی رتبه دوم فضای کسب و کار کشور را به خود اختصاص داد و در بهار امسال، با وجود تمامی مشکلات اقتصادی به رتبه نخست فضای کسب و کار رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: این مهم سبب جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی شد تا شاخص‌های استان به سمت مثبت حرکت کند و در این راستا، در سال 96 استان 460 میلیون دلار صادرات داشت در سال گذشته به یک میلیارد و 420 میلیون دلار رسید و در نیمه دوم امسال بیش از 700 میلیون دلار صادرات داشته که برای استان بسیار خوب بود.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکلات مربوط به تعرفه حل شود آذربایجان‌غربی به صادرات دو میلیارد دلاری برسد.

دولت در مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه بازنگری کند

شهریاری در ادامه با تاکید بر اینکه باید در مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه بازنگری لازم انجام شود اظهار کرد: برخی پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه راکد مانده که امید است از سوی دولت کمک اعتباری انجام شود تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال در شورای برنامه‌ریزی استان، 65 میلیارد تومان بودجه برای شهرستان بوکان تصویب شده و علاوه بر آن، 50 میلیارد تومان نیز از مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای آبرسانی به بوکان اختصاص یافته بود که امسال این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار دارد و هفت میلیارد تومان برای بحث فاضلاب بوکان و 15 میلیارد تومان نیز برای بیمارستان 250 تختخوابی اعتبار وجود دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: 72 درصد روستاهای شهرستان بوکان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و امید است با کلنگ‌زنی امروز، که برای 156 روستا با اعتبار 246 میلیارد تومان بود، این شاخص ارتقاء یابد.

وی اظهار کرد: در بحث گازرسانی نیز اتفاقات مطلوبی رخ داده و از 174 روستا 155 روستا برای گاز‌رسانی قابلیت داشته و 70 میلیارد تومان نیز برای گازرسانی شهرستان هزینه می‌شود.

شهریاری با اشاره به اینکه در سالیان گذشته آذربایجان‌غربی از 36 درصد گازرسانی روستایی برخوردار بوده تصریح کرد: این رقم امروز به 68 درصد رسیده که تا پایان سال آینده از متوسط کشوری بهتر می‌شود.

وی بیان کرد: در آب آشامیدنی نیز با اقدام انجام شده، وضعیت استان از متوسط کشوری بیشتر است و در برخورداری از تخت‌های بیمارستانی به متوسط کشوری رسیده است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در موضوع سرمایه‌گذاری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های مختلف استان احصاء شده و به سرمایه‌گذاران راهنمایی لازم انجام می‌شود که هر کجا خواهان سرمایه‌گذاری باشند انجام دهند و مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی نیز برطرف می‌شود.

 وی در پایان با ابراز تاسف از اینکه برخی عناصر بیگانه درصدد شکاف بیشتر در بحث قومیت ها و بحث‌های مذهبی هستند افزود: اخیرا در بحث سرمایه‌گذاری پروژه میدان امام(ره) نیز اقدام به اختلاف‌افکنی کرده که این خود یکی از عوامل شکاف در استان است اما با وحدت تمامی مسوولان استانی، می‌توان این توطئه‌ها را خنثی کرد تا استان به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:23شهریور1398،کدخبر:13980623000742،www.farsnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین