پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در یک مقطعی باید مبارزه می‌کردیم نه مذاکره و امروز باید خطرات را دفع می‌کردیم که در جریان برجام یک سری امتیازات دادیم و یک سری امتیازات هم گرفتیم که با تلاش تیم مذاکره‌کننده نیمه سنگن ترازو به سمت ایران است.

شعار سال: بهروز کمالوندی در مراسم یادواره شهید هسته‌ای شهید داریوش رضایی‌نژاد با بیان این‌که خلوص و صفای باطن مردم این دیار باعث شده شهدای زیادی تقدیم انقلاب کنند، اظهار کرد: طبیعت این منطقه از کشورمان باعث شده مردمانی شجاع و غیور داشته باشیم که تعداد شهدای آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس مبین این موضوع است.

وی با اشاره به این‌که استان ایلام به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است، افزود: شهرستان آبدانان با تقدیم 216 شهید در مقایسه با سایر شهرستان‌های این استان بیش‌ترین شهید را تقدیم این نظام کرده که داریوش رضایی‌نژاد از جمله شهدای عزیز این دیار است.

کمالوندی اضافه کرد: با توجه به تعاریف و شناختی که از این شهید دارم می‌توان به جرات گفت که رضایی‌نژاد هیچ‌گاه به فکر پست و مقام نبود و همه وجودش را صرف هدفش کرد و گرامیداشت مقام شهدا از این بابت که ارزش‌های الهی را پاس داشتند وظیفه‌ای است که بر دوش همه‌ ما سنگینی می‌کند.

این مقام سازمان انرژی اتمی کشور با بیان این‌که این شهید برای هدفی به شهادت رسید که هم‌چنان ادامه دارد، عنوان کرد: کشوری که به دنبال ترقی و اعتلای خود است معمولا سه هدف بزرگ امنیتی، اقتصادی و کسب پرستیژ در سطح بین‌المللی را دنبال می‌کند که صنعت هسته‌ای با توجه به اهمیتی که دارد این نقش را نیز برای کشورها ایفا می‌کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: صنعت هسته‌ای می‌تواند در هر سه حوزه فوق تاثیرگذار باشد و در همین راستا غربی‌ها از ما خواستند که غنی‌سازی 20 درصد نداشته باشیم، چرا که با عبور کشورها از مرحله غنی‌سازی، به نظر آنها به این معناست که این صنعت از گذاره تولید بمب عبور کرده است.

کمالوندی ادامه داد: از دید غربی‌ها کسی که قدرت بیش‌تری داشته باشد بدون شک امنیت بیش‌تری خواهد داشت و در جریان مذاکرات هسته‌ای مجبور شدند که در اهداف‌شان بازنگری کنند و البته آنها به دنبال این بودند که اگر بتوانند، پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای کشورمان را باز کنند.ایران برای رسیدن به صنعت هسته‌ای راه سختی را طی کرده و باید به این نکته توجه داشت که توسعه یک کشور در گرو رشد همه جانبه آن کشور است و این صنعت امروز در کشور ما سرآمد سایر صنایع است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به این‌که غنی‌سازی همانند حق حیات است و نیاز نیست کسی آن را به رسمیت بشناسد، گفت: بسیاری از کشورهای جهان این صنعت را برای داشتن صرفا پرستیژ بین‌المللی می‌خواهند، چرا که داشتن صنعت هسته‌ای هم پرستیژی، صنعتی و هم علمی است.

این مقام سازمان انرژی اتمی ایران درباره ضرورت مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: در یک مقطعی باید مبارزه می‌کردیم نه مذاکره و امروز باید خطرات را دفع می‌کردیم که برجام با این هدف وارد عرصه شد. در اینجا باید گفت که ایران یک نگاه ایدئولوژی به دنیا دارد و باید دانست که اگر زور نداشته باشیم ناتوان در رویارویی مقابل ظلم خواهیم بود.

کمالوندی اضافه کرد: در جریان برجام یک سری امتیازات دادیم و یک سری امتیازات هم گرفتیم که البته نیمه سنگن ترازو به سمت ایران است که برای این موفقیت زحمات زیادی کشیده شده است.

وی با تاکید بر این‌که ایران در کمربندی از جغرافیای جهان قرار گرفته‌ که از لحاظ منابع اورانیوم غنی نیست، گفت: ما به جایگاهی رسیده‌ایم که باید آن را حفظ و از داشته‌هایمان محافظت کنیم و برجام نیز حاصل زحمات تیم مذاکره‌کننده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395، کد مطلب: 95050101613:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین