پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۴۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: دانش‌آموزان ما از همان دوران ابتدایی مشق کنکور انجام می‌دهند و ما قطعا با مافیای آن که یک گردش مالی بزرگ در کنار آموزش و پروش شکل داده است مقابله می‌کنیم.
شعار سال:  محسن حاجی میرزایی درباره اینکه در سیستم آموزش و پروش ۲۳ نوع مدرسه وجود دارد که خانواده دانش آموزان نسبت به وجود برخی از آن‌ها اعتراض دارند، آیا در برنامه‌هایش برای ساماندهی مدارس، محوری وجود دارد یا خیر، گفت :سیاست ما توسعه مدارس دولتی و غیردولتی است؛ یعنی آن ۲ الگوی مهمی که از مدرسه مورد توجه ماست، مدارس دولتی و غیر دولتی است.

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه بر تقویت کیفیت در مدارس دولتی تاکید بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: گسترده‌ترین مدارسی که در سراسر کشور وجود دارد، مدارس دولتی است و ما برای تحقق عدالت آموزشی نیازمند این هستیم که آن‌ها را تقویت کنیم و این کار را هم انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برچیدن بساط مافیای کنکور از سیستم آموزشی دیگر خواسته محصلان است در برنامه شما برای مبارزه با این معضل چه چیزی پیش‌بینی شده است، گفت: متاسفانه یک انحراف درازمدت و دیرپایی در آموزش و پروش به وجود آمده آن هم این است که کل نظام آموزش و پرورش ما متاثر از کنکور است.

حاجی میرزایی ادامه داد: تنها سال پایان دوره متوسطه نیست که دانش‌آموزان نگران هستند، از همان دوره ابتدایی مشق کنکور انجام می‌دهند و نوعی تشویش و اضطراب را هم به والدین و هم محصلان تحمیل می‌کند.

وی تاکید کرد: در محیط اضطراب و مشوش، خلاقیت و نوآوری شکل نمی‌گیرد و انگیزه یادگیری تضعیف می‌شود.

وزیر آموزش و پروش خاطرنشان کرد: یک گردش مالی بسیار بزرگی پیرامون آموزش و پرورش شکل گرفته است که هیچ تاثیری بر کیفیت نظام تعلیم و تربیت ندارد، قطعا هم باید با این پدیده مقابله کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه قانون سنجش و پذیرش ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است، همین امسال بسیاری از دانش‌آموزان می‌توانستند در کنکور شرکت نکنند و در دانشگاه‌های دولتی بدون کنکور و بر اساس سوابق دولتی ثبت نام کنند که معتقدم در این مورد اطلاع‌رسانی خوبی صورت نگرفته است.

حاجی میرزایی گفت: خانواده‌ها باید بدانند بسیاری از مراکز علمی و آموزشی این امکان را دارند که افراد را بدون فرآیند کنکور و صرف سوابق تحصیلی مورد پذیرش قرار دهند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 29 شهریور    98، کد خبر:   806914،  www.ilna.ir
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
0
گردش کنکور چیه دیگه باید چیزی به اسم کنکور وجود نداشته باشد و آموزش عالی تقویت شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین