پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۳۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
رئیس سازمان بسیج اصناف با بیان اینکه تمرکز این سازمان بر اقتصاد مقاومتی است، گفت: 500 هزار بسیجی به طور مستقیم زیر نظر سازمان بسیج اصناف هستند.

شعارسال: غلامرضا حسن‌پور در حاشیه برگزاری سومین همایش هم‌اندیشی بسیج و اصناف در شرق استان تهران اظهار کرد: بسیج یک نیروی مردمی است که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.

وی ادامه داد: بسیج می‌تواند نقش اساسی در تمام عرصه‌ها ایفا کند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اصناف و بازاریان نقش بسیار مهمی را در اقتصاد داشتند و با روحیه جمعی و تعاون توانستند کمک بسیاری را در آن زمان انجام دهند.

رئیس سازمان بسیج اصناف اضافه کرد: بسیجیان اصناف در چند بعد نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ نخستین نقش‌آفرینی این قشر در بحث کمک به جبهه‌های جنگ تحمیلی و دومین موضوع آن حضور در این جبهه‌ها بوده که 11 هزار شهید اصناف را نیز به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

حسن‌پور ادامه داد: اکثر فرماندهان پایگاه‌های مقاومت در بسیج اصناف از بسیجیان این قشر هستند.

وی با بیان اینکه سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: تمرکز ما بر اقتصاد مقاومتی است؛ نقش اصناف، بازاریان و به ویژه بسیجیان بسیار مهم است که چگونه منویات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار کرد: هر کدام از ما نقشی در این زمینه داریم و بسیج نیز به صورت یک نیروی امدادی در خلأها حضور پیدا و خلأهای موجود را پر می‌کند.

حسن‌پور ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزش فقه بازار از جمله اولویت ما است تا بازاریان و اصناف با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا کنند؛ چون کسب حلال مهم بوده و این موضوع از مهم‌ترین موضوعاتی است که به دنبال آن هستیم.

وی افزود: اقامه نماز اول وقت در بازار، همچنین ترویج و تکریم عفاف و حجاب، دقت در فروش پوشاک از دیگر اقدامات فرهنگی به حساب می‌آید که به صورت گسترده آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: در بخش‌های مدیریتی گسترش بسیجیان در تمام اتحادیه‌ها و شهرستان‌ها در دستور کار ما قرار گرفته است و تاکنون بالغ‌بر 500 هزار بسیجی در سراسر کشور به طور مستقیم زیر نظر بسیج اصناف هستند و این روند روبه پیشرفت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 4مرداد1395، کدخبر: 201594: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین