پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهارداشت: اجرای طرح «سرباز صنعت» باید در همه مقاطع تحصیلات دانشگاهی ولی همخوان با صنعت مرتبط امکان پذیر باشد.

شعار سال:

دکتر بردیا فرزام فر با اشاره به ضرورت اجرای طرح «سرباز صنعت» در جهت استفاده از نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی در شرکت های دانش بنیان، گفت: در سال ۹۴ طبق توافقی که بین بنیاد ملی نخبگان و ستاد نیروهای مسلح برقرار شد، طرحی برای حمایت از نخبگان علمی مشغول به کار در شرکت های دانش بنیان تصویب گردید.

وی ادامه داد: اجرای این طرح گره بزرگ سربازی نیروهای کلیدی این شرکت ها را مرتفع خواهد ساخت، اما باید توجه داشت که این همه ماجرا نیست. افراد نخبه، صرف نخبه بودن خود می توانند از طرح سرباز نخبه استفاده کنند، پس شرکت دانش بنیان برای این افراد آورده ای نخواهد داشت.

فرزام فر گفت: شرکت های دانش بنیان علاوه بر افراد نخبه، به نیروهای متخصص دیگری نیز نیاز دارند که به همان اندازه فرد نخبه برای این شرکت ها اهمیت دارند. جذب این افراد نیز معمولا از بین فارغ التحصیلانی صورت می گیرد که دغدغه گذراندن دوران سربازی را دارند. قطعا اگر این افراد بتوانند دوران سربازی خود را در شرکت های دانش بنیان بگذرانند در طی این مدت مهارت مورد نیاز این شرکت ها را فرا می گیرند، و سود این اتفاق برای هر دو طرف و در نهایت کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، می بایست مسیر حرکت شرکت های دانش بنیان را هموار نمود و استفاده از نیروی تحصیلکرده اعم از نخبه و غیر نخبه به این هدف کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد، تاکید کرد: البته پرواضح است که افراد جذب شده در شرکت های دانش بنیان می بایست از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط بوده و شاید به عنوان یکی از معیارهای گزینش و پذیرش افراد چنین شرطی را لحاظ نمود اما ضروری است که معمولا یکی از نقاط ضعف شرکت های دانش بنیان امور بازاریابی و بازارسازی است که گاه بیش از مسائل فنی و تکنیکی گریبان شرکت های دانش بنیان را خواهد گرفت و متاسفانه حتی گاه خود صاحبان این صنایع یعنی افرادی که دانش فنی ارزشمندی را در اختیار دارند یا قادر به پیاده سازی یک دانش فنی برای تولید محصول هستند نیز به این موضوع توجهی نمی کنند.

وی افزود: طرح سرباز صنعت باید در همه مقاطع تحصیلات دانشگاهی ولی همخوان با صنعت مرتبط امکان پذیر باشد. سرباز صنعت لزوما ممکن است نیروی متخصص در فناوری های مربوطه مثل بیوتکنولوژی یا نانو یا آی تی نباشد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 5 مرداد 1395، کد مطلب:3723414 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین