پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
رضا جعفری در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی دامغان در استان سمنان، گفت: امروز غفلت و بی توجهی یکی از مهم ترین عوامل کودک آزاری در کشور است و پس از آن، آزار عاطفی و روانی، خشونت جسمی و در نهایت خشونت جنسی، از جمله این عوامل است، خشونت جنسی کمتر از ۲ درصد از کل کودک آزاری را شامل می شود.

شعارسال: مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اصلی‌ترین دلیل کودک‌آزاری و همسرآزاری در کشور ۲ عامل اعتیاد و اختلال روانی شناسایی است.

رضا جعفری در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی دامغان در استان سمنان، گفت: امروز غفلت و بی توجهی یکی از مهم ترین عوامل کودک آزاری در کشور است و پس از آن، آزار عاطفی و روانی، خشونت جسمی و در نهایت خشونت جنسی، از جمله این عوامل است، خشونت جنسی کمتر از ۲ درصد از کل کودک آزاری را شامل می شود.

وی، به موضوع کودک آزاری و همسرآزاری اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای جهانی، از هر هزار کودک ۲۰ کودک در معرض خشونت قرار دارد که این آمار در ایران بسیار پایین تر از آمارهای جهانی است.

جعفری گفت: دو معضل اجتماعی کودک آزاری و همسرآزاری در کانون خانواده رخ می دهد که با توجه به این امر، آمار دقیقی در دست نیست و تنها می‌توان برای کنترل آسیب، خدمات اورژانس اجتماعی را توسعه داد.

مشارکت خیران در تمام مراکز حوزه آسیب ها

جعفری ادامه داد: ۱۱۰ مرکز کودک و خانواده، خانه امن و مرکز ندای مهر، از جمله مراکزی هستند که بهزیستی با مشارکت و حمایت سازمان های مردم نهاد و خیران در کشور زیر پوشش و نظارت دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون، ۲۰ مرکز غیردولتی و ۷ مرکز دولتی در خصوص خانه های امن در کشور وجود دارد که این مکان، ویژه نگهداری زنان در معرض خشونت و فرزندان آن ها است.

جعفری گفت: ۲۲ خانه ندای مهر غیر دولتی و ۳۰ خانه سلامت دولتی ویژه دختران در معرض آسیب و فرار در کشور فعال است.

فعالیت اورژانس اجتماعی در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر کشور

وی با اشاره به اینکه ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است، گفت: طبق آمارهای به دست آمده در سازمان بهزیستی کشور، با فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی، میزان شناسایی آسیب های اجتماعی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

جعفری اضافه کرد: این آمار به معنای افزایش آسیب های اجتماعی نیست بلکه این آمار نشان می دهد مشکلات و آسیب ها به خوبی ‌شناسایی شده و پیشگیری های لازم انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی گام جدی و اساسی است که می توان امیدوار بود با همین روند رو به جلوی مراکز، بتوانیم آسیب ها را شناسایی و به مرور، این مشکلات را به حداقل برسانیم.

جعفری گفت: در سال ۹۸ با توجه به مشکلات اعتباری و توسعه کافی از لحاظ کمی، سعی در تثبیت و توسعه کیفی مراکز اورژانس اجتماعی داریم.

وی ادامه داد: امسال آموزش نیروی انسانی، تدوین انواع راهکارها، مداخلات تخصصی در خصوص کودک آزاری، تقویت خانه های امن، مشاوره حوزه های طلاق و توسعه مراکز آسیب‌ها در دستور کار است.

مرکز راه نوین، خدمت جدید بهزیستی کشور

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: مرکز راه نوین به عنوان یک مرکز جدید با رویکرد کاهش آسیب، در زمینه زنان آسیب دیده اجتماعی فعالیت دارد که هم اکنون به صورت آزمایشی در ۴ استان کرمان، کرمانشاه، مازندران و خراسان رضوی، در حال اجرا است.

وی افزود: با ایجاد این طرح، سازمان بهزیستی به دنبال افراد آسیب دیده فعالیت و خدمات روانی اجتماعی لازم را به صورت تخصصی در این زمینه ارائه می کند.

جعفری گفت: در این چهار استان، ۱۶ نیروی انسانی فعالیت دارند که ظرفیت پذیرش هر مرکز، در مرحله اولیه ۶۰ نفر است.

پذیرش یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مراکز اورژانس اجتماعی

جعفری به خدمات ارائه شده توسط مراکز آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: سال ۹۷، در حوزه اورژانس اجتماعی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در تیم های سیار، پایگاه های خدمات اجتماعی و مراکز مداخله در بحران، پذیرش شدند.

آسیب های نوپدید کشور باید مهار شود

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی، آسیب های اجتماعی نوپدید در کشور باید مهار شود.

جعفری تصریح کرد: با توجه به تغییرات دنیای معاصر، بحث شتاب و فضای جدید مطرح است که باید در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این موضوع ورود جدی داشته باشیم.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: آسیب های فضای مجازی، ازدواج سفید، شیطان پرستی و ازدواج خاکستری، از آسیب های پنهان است که با توجه به روند جامعه باید به این امر ورود جدی داشت، چرا که در صورت مهارنشدن آنها، هزینه بیشتری به جامعه وارد می شود.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور روز سه شنبه در سفر یک روزه به شهرهای سمنان و دامغان، از مراکز اورژانس اجتماعی، مداخله در بحران، مراکز و خدمات اجتماعی بهزیستی در استان سمنان بازدید کرد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ،تاریخ انتشار:2 مهر 1398،کدخبر:1303241 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
آدم معتاد فقط خودش از بین نمیره خانواده اش رو هم با خودش از بین میبره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین