پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
راضیه جلیل‌پور، مربی باسابقه کاراته که حضور در کادر فنی تیم ملی را نیز تجربه کرده است درخصوص وضعیت کاراته بانوان اظهار داشت: وضعیت المپیکی شدن کاراته تبدیل به یک سندروم شده و هر گروهی در این رشته می‌خواهد سهمی در المپیک داشته باشد و هرکس این فکر را می‌کند که نسبت به بقیه موفق‌تر است. همین اتفاق باعث می‌شود تزلزل پیش آید درصورتی که کادرفنی ما باید برنامه بلند مدت برای تیم داشته باشد. تک‌روی و عدم نگرش ملی باعث می‌شود به تیم ملی ضربه بخورد.

شعارسال: مربی کاراته بانوان گفت: ما می‌توانیم در پروسه زمانی مختلف برای تقویت کادر فنی از دیگر مربیان استفاده کنیم و تغییر کادر فنی به تنهایی راه‌گشا نیست.

 راضیه جلیل‌پور، مربی باسابقه کاراته که حضور در کادر فنی تیم ملی را نیز تجربه کرده است در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت کاراته بانوان اظهار داشت: وضعیت المپیکی شدن کاراته تبدیل به یک سندروم شده و هر گروهی در این رشته می‌خواهد سهمی در المپیک داشته باشد و هرکس این فکر را می‌کند که نسبت به بقیه موفق‌تر است. همین اتفاق باعث می‌شود تزلزل پیش آید درصورتی که کادرفنی ما باید برنامه بلند مدت برای تیم داشته باشد. تک‌روی و عدم نگرش ملی باعث می‌شود به تیم ملی ضربه بخورد.

وی در ادامه افزود: هر ورزشکاری برای رسیدن به قهرمانی باید سه دوره را پشت سر بگذارد و کاراته به دلیل تعدد تورنمنت‌هایش دائم در فصل قبل مسابقه است و اگر یک ورزشکار در مسابقه‌ای نتیجه نگیرد اینطور نیست که کادر فنی ضعیف باشد و باید نگاه کنیم که این سه دوره به صورت مطلوب انجام شده است یا خیر. یکی از مشکلات ما این است که قبل از مسابقات برنامه‌ریزی مناسبی نداریم. ما می‌توانیم در پروسه زمانی مختلف برای تقویت کادر فنی از دیگر مربیان استفاده کنیم و تغییر به همراه اصلاح کادرفنی راه‌گشا است. ورزشکار برای رسیدن به موفقیت به پکیج احتیاج دارد. بچه‌های ما در برخی اوزان واقعا حرف برای گفتن دارند حتی همچون دیگر کشورها ورزشکاران حرفه‌ای علاوه بر مربیان تیم ملی باید مربی اختصاصی نیز داشته باشند.

جلیل‌پور همچنین درخصوص تغییرات کادرفنی در راس کادر فنی بانوان گفت: بهتر است باتوجه به ضعف‌ها در این زمان کم تا المپیک اصلاحات و تقویت صورت پذیرد بهتر بود برای تقویت این کادر برخی مربیان به صورت مقطعی اضافه شوند به هرحال در بخش بانوان تعداد معدودی مربیان شرایط کوچینگ جهانی را دارند.

مربی کاراته کشورمان در پاسخ به این سوال که کاراته برای المپیک توکیو چه میزان سهمیه می‌تواند بگیرد، پاسخ داد: ما می‌توانیم در بخش بانوان دو سهمیه و در بخش آقایان نیز چهار سهمیه داشته باشیم. با وجود پتانسیلی که در بین ملی‌پوشان ما وجود دارد شاید این سهمیه نیز بیشتر شود. نکته حائز اهمیت در تیم ملی این است که بعضی از ملی‌پوشان ما بعد از المپیک توکیو از تیم ملی خواهند رفت و سن آنها بالا می‌رود و از همین الان باید یک تیم دوم تشکیل بدهیم که در صورت خداحافظی ملی‌پوشان تیم اول این نفرات بتوانند جایگزین شوند و با مشکل مواجه نشویم. در حال حاضر نفرات خوبی هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان حضور دارند که می‌توانند جایگزین‌های مناسبی برای کاراته‌کاهای با تجربه ما باشند.

جلیل‌پور همچنین درباره هجمه‌ای که علیه اشرف امینی، مدیر تیم‌های بانوان صورت گرفته، اظهار داشت: متاسفانه برخی رسانه‌ها و سایت‌ها در این خصوص بی‌انصافی کردند. امینی سوابق کاری خوبی دارد و در سال‌های گذشته در چند مقطع در کنار کاراته بوده و از این‌رو هم در این پست و هم در پست نایب رییسی می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این فصل نیز در سوپرلیگ کاراته بانوان حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: متاسفانه موفقیت‌های اخیر من در سوپر لیگ برخی را ناراحت کرده و به دنبال تخریب من هستند. به لطف خدا امسال یک تیم در سوپرلیگ و یک تیم در لیگ برتر خواهیم داشت. 100 کاراته‌کا را بررسی کردیم و از این بین بهترین‌ها را برای حضور موفق در لیگ انتخاب می‌کنیم. این بهترین فرصت برای کسانی است که تابحال دیده نشدند و از ظرفیت خوبی برخوردار هستند.

جلیل‌پور افزود: باید حمایت رسانه‌ای از کاراته بانوان انجام شود که اسپانسرها نیز تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشند. در چند سال اخیر به لطف وزارت ورزش حمایت گسترده‌ای از ورزش بانوان صورت گرفته و باعث شد که بانوان ورزشکار در رشته‌های مختلف همپای آقایان در میادین بین‌المللی بدرخشند. این موضوع در رشته کاراته بیشتر نمود پیدا کرد و شاهد هستیم که بانوان ما افتخارات بیشماری را به دست آوردندو باعث سربلندی کشور شدند. المپیک 2020 ماندگارترین المپیک برای وزارت ورزش و فدراسیون کاراته خواهد بود و از این‌رو باید برای موفقیت کاراته‌کاها تلاش کنیم.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار: 6 مهر1398،کدخبر: 903736،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین