پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده ۹ استان واقع در شمالغرب کشورمان در کوتاه‌مدت به مسیر جدید بین‌المللی گردشگری تبدیل می‌شوند.
شعار سال:معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده ۹ استان واقع در شمالغرب کشورمان در کوتاه‌مدت به مسیر جدید بین‌المللی گردشگری تبدیل می‌شوند.

ولی تیموری روز چهارشنبه در اولین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعه در دانشگاه کردستان اظهار داشت: در زمینه گردشگری توسعه مناسبی از لحاظ زمانی و جغرافیایی در کشور نداریم و به همین دلیل ارتباطات ویژه در این ۹ استان برقرار شده تا در کوتاه مدت تبدیل به یک مسیر گردشگری بین المللی شوند.

وی وجود تنوع جغرافیایی، فرهنگی، قومی، زبانی، اقلیمی و هم مرز بودن این استان‌ها با پنج کشور خارجی را از مزیت های آنها برشمرد و افزود: بخش عمده گردشگران خارجی از این استان‌ها عبور می‌کنند که باید زمینه ماندگاری آنان را در کشور فراهم کنیم.

وجود پنج اثر ثبت شده جهانی در این منطقه از دیگر مزیت‌هایی بود که تیموری به آن اشاره کرد و یادآور شد: اورامان هم به زودی به جمع این آثار جهانی اضافه خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: بسته جدید گردشگری شمالغرب نهادینه شده و وجود زیرساخت‌های مناسب گردشگری در این منطقه باعث می‌شود تا به عنوان پایلوت برای تعریف مسیرهای جدید گردشگری مطرح شود.

تیموری با تاکید بر اینکه محور توسعه کردستان بدون هیچ اغراقی حوزه گردشگری است، گفت: در معاونت گردشگری سه استان سیستان و بلوچستان، کردستان و سمنان پایلوت خاص گردشگری قرار گرفته اند که هر استان به تناسب شرایط خود در موضوع خاصی برای توسعه گردشگری بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای کردستان، توسعه گردشگری روستایی و طبیعت گردی در نظر گرفته شده که فعالیت‌های خوبی هم در یک سال گذشته در این استان شاهد بوده‌ایم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: در سطح نخبگان سواد گردشگری سطحی است و باید جایگاه علمی خود را پیدا کند چرا که نگاه صرف تجاری و سنتی جوابگوی این صنعت نیست.

تیموری با تاکید بر اینکه از آموزش و مهارت برای رسیدن به اشتغال پایدار باید بهره برد، افزود: نظام جامع آموزشی گردشگری کشور در مراحل نهایی تدوین است که هدف آن نزدیک کردن سرفصل‌های آموزشی به صنعت گردشگری و  آماده کردن صنعت گردشگری برای پذیرش نگاه علمی است.

وی به همکاری های گردشگری بسیار خوب در سطح ۲ کشور ایران و عراق اشاره و اضافه کرد: با حذف مسائل سیاسی نظیر روادید می‌توان شاهد توسعه گردشگری بین ۲ کشور بود که درخواست ما در این زمینه به وزیر گردشگری عراق منتقل شد و این مهم (حذف روادید فعلا برای اربعین) اتفاق افتاد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بیشترین گردشگری دوسویه را بین ۲ کشور شاهد هستیم که در بخش گردشگری پایدار خواهد بود، اظهار داشت: محدودیتی برای توسعه گردشگری در ابعاد آموزشی، بازاریابی، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بین ایران و عراق وجود ندارد.

تیموری رفع مشکلات مرز خسروی را از دیگر ابعاد مثبت همکاری بین ایران و عراق برشمرد و گفت: این مرز امسال بازگشایی شده و می‌توان شاهد توسعه گردشگری بین ایران و عراق از طریق این مرز هم بود.

وی به ۲۷ سپتامبر، روز جهانی گردشگری اشاره کرد و افزود: بر اساس پیگیری‌هایی که در یک سال گذشته انجام شده شورای فرهنگ عمومی کشور با درج این روز به عنوان روز جهانی گردشگری در تقویم ملی کشورمان موافقت کرده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شعار سازمان جهانی گردشگری هم اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب شعار گردشگری و اشتغال آینده بهتر برای همه، بیانگر اهمیت گردشگری در زمینه ایجاد اشتغال است.

تیموری با بیان اینکه پرداختن به ابعاد اقتصادی گردشگری در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: در کنار این شعار باید تمرکز ویژه‌ای بر روی آموزش مهارت و اشتغال داشت.

وی گفت: معاونت گردشگری این وزارتخانه امسال در کنار آموزش و مهارت، توسعه پایدار را مد نظر دارد و در ادامه شعار پارسال تحولات دیجیتالی را هم از نظر دور نخواهد کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری این همایش تقدیر کرد و افزود:  اتفاقی که امروز می‌افتد اهمیت بالایی دارد که دانشگاه و صنعت گردشگری را بر روی مسئله متمرکز کرده که تمرکز جهانی هم بر روی آن قرار دارد.

اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعه با محوریت چالش‌ها و راهبردها و با همکاری دانشگاه کردستان و دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه عراق در محورهای سیاست‌های کلان و راهبردها در توسعه گردشگری کسب و کارهای جدید و کارآفرینی گردشگری مدیریت و برنامه ریزی گردشگری بازاریابی گردشگری گردشگری هوشمند گردشگری پایدار  ۱۰ و ۱۱ مهر برگزار می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:10مهر1398،کد خبر: 83499946،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین