پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴
ماموران ناجا با دستگیری یکی از فروشندگان عتیقه در خیابان منوچهری ده‌ها قطعه اشیای متعلق به هزاره اول و دوم پیش از میلاد مسیح را کشف و ضبط کردند.

شعارسال: روز شنبه ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان از فعالیت غیر قانونی فردی در خرید و فروش اشیای عتیقه در محدوده خیابان منوچهری با خبر شده و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند. در جریان تحقیقات آنان مشخص شد که گزارش واصله به کلانتری صحت داشته و این فرد در رابطه با خرید و فروش اشیاء عتیقه فعالیت دارد.

در همین راستا رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و در تحقیقات تکمیلی آنان مشخص شد که مردی حدودا ۴۰ ساله در یکی از پاساژهای خیابان منوچهری فعال است و در کنار کسب و کار خود اقدام به فروش غیرمجاز اشیاء عتیقه نیز کرده است که نتایج این تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفته و با اخذ مجوزهای لازم، تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۹بهارستان عملیات خود برای دستگیری این فرد را آغاز کردند.

در ادامه ماموران با حضور در محل فعالیت این فرد، تعدادی از اشیا عتیقه را کشف کرده و متهم را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این فرد در بازجویی‌های اولیه به بزه انتسابی اقرار و ادعا کرده که بیش از ۱۵ سال که در امر خرید و فروش اشیاء عتیقه فعالیت می کند.

این فرد همچنین در ادامه بازجویی‌ها به ماموران گفت که اشیاء عتیقه را به قیمت میلیون‌ها تومان به خریداران و مجموعه داران فروخته است. در بازرسی از مغازه این فرد نیز بیش از ۵۰ عدد سکه، ۱۶ عدد گرز، سر تبر، جمجمه‌های کوچک حیوانات، مجسمه سر اژدها، گلدان‌های قدیمی، هشت عدد دستبند و جاشمعی‌های قدیمی و.. کشف و ضبط شد.

اشیای مکشوفه به کارشناسان میراث فرهنگی نشان داده و مشخص شد که قدمت این اشیا مربوط به هزاره اول و دوم پیش از میلاد مسیح است و جنس آن نیز مفرغ است که احتمالا در حفاری‌های سال های گذشته در محدوده استان لرستان کشف شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 10مهر1398 ، کدخبر: 927200: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین