پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
سید عادل برقعی دارای نشان نقره سرداوری و نشان برنز داوری از فدراسیون جهانی تنیس که به عنوان داور صندلی در مسابقات تنیس بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو انتخاب شده است، در این خصوص بیان کرد: این اولین المپیک من نیست من قبلا هم در پارالمپیک 2012 لندن، المپیک 2016 ریو و بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به عنوان داور قضاوت کردم. فدراسیون جهانی تنیس بر اساس عملکرد چهار ساله همه کسانی که برای مسابقات اعلام آمادگی کردند، تعداد داوری‌ها و مسابقاتی که حضور داشتند و نمراتی که از قضاوت‌ها گرفتند همه را بررسی می‌کند و نسبت به آن‌ها داورها انتخاب می‌شوند.

شعارسال: داور بین المللی تنیس کشورمان گفت: سطح مسابقات دیگر تنیس از المپیک و پاراالمپیک بالاتر است، اما المپیک برای تمامی ورزش‌ها نهایت آرزو و آمال آن رشته محسوب می‌شود.

 سید عادل برقعی دارای نشان نقره سرداوری و نشان برنز داوری از فدراسیون جهانی تنیس که به عنوان داور صندلی در مسابقات تنیس بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو انتخاب شده است، طی گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: این اولین المپیک من نیست من قبلا هم در پارالمپیک 2012 لندن، المپیک 2016 ریو و بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به عنوان داور قضاوت کردم. فدراسیون جهانی تنیس بر اساس عملکرد چهار ساله همه کسانی که برای مسابقات اعلام آمادگی کردند، تعداد داوری‌ها و مسابقاتی که حضور داشتند و نمراتی که از قضاوت‌ها گرفتند همه را بررسی می‌کند و نسبت به آن‌ها داورها انتخاب می‌شوند.

وی اظهار داشت: سیستم داوری ما قوی نیست، یعنی در ساختار کلی داوری ما تفاوت‌های زیادی وجود دارد، بین داورهای بین‌المللی‌ و سیستمی که الان در داخل کشور در مسابقات قضاوت می‌کنند. من فکر نمی‌کنم خیلی سیستم هدفمند و قوی داشته باشیم، اما چند تا از داوران بین المللی ما فعال هستند و این به خاطر تلاش شخصی‌شان است که در طول سال دارند. با هزینه خودشان مخصوصا در سطوح پایین‌تر در مسابقات شرکت می‌کنند و کم‌کم شناخته می‌شوند. نمی‌توان گفت تلاش داوران ما کاملا شخصی بوده، به هر حال حمایت‌های فدراسیون هم در مقاطعی وجود داشته است. اما بیشتر پیگیری‌ها، تلاش‌ و حضورخود داورها در مسابقات باعث شده که داوران برجسته‌‌ای ‌شوند.

برقعی عنوان کرد: هر کدام از داوران بین المللی که داریم، یک لینک ارتباطی هستند در بالاترین سطح مسابقات دارند و حضور این‌ها یک راه ارتباطی بین تنیس ما و تنیس روز جهان است. یعنی اگر ما مربیانی و بازیکنانی داشته باشیم که بتوانند در آن سطح کار کنند، خط ارتباطی وجود دارد. ما باید سعی کنیم در بقیه قسمت‌های ورزشی هم این لینک‌ها برقرار شود و آن زمان از آن‌ها استفاده کنیم. تجربیات، تخصص و دانش این نفرات را به تنیس کشور انتقال دهیم تا بتوانیم تنیس‌مان را بروزرسانی کنیم.

داور بین المللی تنیس کشورمان در پایان گفت: تنیس یکی از رشته‌هایی است که سطح مسابقات دیگرش از المپیک و پاراالمپیک بالاتر است، یعنی مثل فوتبال که جام جهانی کیفیت بالاتری از المپیک دارد. یک سری مسابقات از لحاظ فنی از المپیک باکیفیت‌تر هستند اما المپیک برای تمامی ورزش‌ها نهایت آرزو و آمال آن رشته است و بودن در آن برای همه ورزشکاران افتخار بزرگی است. چون بزرگان همه ورزش‌های جهان مدر آن حضور دارند و علاوه بر این افتخار بزرگی است که زیر پرچم کشورشان فعالیت می‌کنند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار: 11 مهر1398،کدخبر:906384 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین