پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
عرصه ورزش استان همدان در سال ۹۷ با اتفاقات بسیاری همراه شد که در واپسین روزهای سال ۹۷ با نگاهی به این اتفاقات آنچه بر ورزش همدان در فصل بهار گذشته را مرور می کنیم.
شعار سال :عرصه ورزش استان همدان در سال ۹۷ با اتفاقات بسیاری همراه شد که در واپسین روزهای سال ۹۷ با نگاهی به این اتفاقات آنچه بر ورزش همدان در فصل بهار گذشته را مرور می کنیم.

 فرشید گل محمدی* عرصه ورزش استان همدان با اتفاقاتی که در سال ۹۷ رقم خورد و با در نظر گرفتن همه حواشی تلخ و شیرینی که به همراه داشت شرایط خوب و مطلوبی را در رشته‌های مختلف ورزشی شاهد بود.

درخشش ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی استان همدان در آوردگاه بازی‌های آسیایی جاکارتا نقطه عطف ورزش استان همدان در سال ۹۷ بود که با کسب مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران همدانی همراه شد.

ورزش پرطرفدار فوتبال نیز در سال ۹۷ آبستن اتفاقات ریز و درشتی بود و از خرید امتیاز برای تیم نگون‌بخت پاس و ناکامی هر دو نماینده استان در لیگ دسته سوم گرفته تا تغییرات پیاپی در سطح کادر فنی شهرداری و همچنین موفقیت‌های داوران برجسته استان در سطوح بین‌المللی و آسیایی جزو رویداد فوتبال امسال بود.


حاشیه‌های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه‌های جهانی

کشتی هم که به عنوان ورزش اول استان محسوب می‌شود حواشی زیادی را در سال ۹۷ شاهد بوده به طوری که همزمان با استعفای رئیس سابق و انتصاب سرپرست همگان منتظر بودند تا روزهای پایانی با تشکیل مجمع انتخاباتی این هیئت تکلیف رئیس جدید آن مشخص شود که این انتظار فایده‌ای برای گوش شکسته‌های همدانی در برنداشت.

برگزاری مجامع انتخاباتی چند هیئت و مشخص شدن رؤسای آن و تغییرات در سطح مدیرکل ورزش و جوانان استان اتفاقات دیگری بود که به اختصار به آن خواهیم پرداخت و از آنجا که گستردگی مطالب زیاد است به صورت فصلی به ذکر اتفاقات ورزش همدان در سال ۹۷ می‌پردازیم.

فروردین

برگزاری اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان در رشته‌های ریکرو و کامپوند به میزبانی همدان که هیئت تیراندازی با کمان همدان بهترین امکانات اقامتی و تمرینی را برای ملی پوشان مهیا کرد.

شیما صفایی نابغه تنیس روی میز این استان برای حضور در رقابت‌های جهانی و انتخابی المپیک آسیایی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۸ جوانان و تورهای بین المللی به کشورهای تایلند و اسلواک به اردوی تیم ملی فرا خوانده شد.

یک همدانی نابغه تنیس روی میز شد

موفقیت چشمگیر شیما صفایی موجب حمایت فدراسیون و دادن لقب نابغه تنیس روی میز به وی شد و با وجود اینکه در رده سنی نوجوانان قرار دارد، در رقابت با بزرگسالان توانست حریفان خود را شکست دهد و در فینال برابر ندا شهسواری بانوی المپیکی کشورمان ۴ بر ۲ شکست خورد و دوم شد.


حاشیه‌های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه‌های جهانی


شطرنج باز همدانی سکوی سوم رقابت‌های شطرنج بلیتس قهرمانی آسیا را کسب کرد و امیرحسام جلالوند در رقابت‌های آسیایی و در رده سنی زیر ۸ سال که در شهر چیان می کشور تایلند برگزار شد با هفت برد، ۲ شکست و کسب هفت امتیاز به مقام سوم دست یافت.

اردیبهشت

ورزشکاران نهاوندی طی سال ۹۶ در میادین ملی، آسیایی، جهانی و تورنمنت‌های بین المللی ۴۰۰ مدال رنگارنگ کسب کردند کمااینکه در سال جاری نهاوند میزبان مسابقات کشوری در چهار رشته ورزشی و میزبان مسابقات استانی در ۱۱ رشته و همچنین میزبان اردوهای تیم‌های ملی در ۲ رشته ورزشی جودو و ووشو بوده است.

قهرمانی ورزشکار همدانی در مسابقات قهرمانی پرورش اندام آسیا

مجید جامه بزرگ ورزشکار همدانی عنوان قهرمانی و مدال طلای رقابت‌های پرورش اندام آسیا در دسته ۹۵ کیلوگرم را کسب کرد؛ رقابت‌های پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک قهرمانی آسیا به مدت سه روز در شهر اولانباتور مرکز کشور مغولستان در جریان بود که جامه بزرگ علاوه بر کسب مدال طلا، عنوان قهرمان قهرمانان (اورآل) را نیز به دست آورد.

عرفان داودی کاراته کا همدانی در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم به همراه تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان به رقابت‌های کاراته قهرمانی اعزام شد که این رقابت‌ها حکم مسابقه‌های انتخابی برای کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را داشت، وی سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در قزاقستان برگزار شد، به مدال طلا رسید.

کسب سهمیه بازی‌های پاراآسیایی توسط دو دونده همدانی

حمید اسلامی و وحید علی نجیمی ۲ دونده این استان موفق به کسب سهمیه بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی شدند و در ماده ۴۰۰ متر کلاس ۱۲ وحید علی نجیمی از همدان و همچنین در ماده ۱۵۰۰ متر کلاس ۱۱ حمید اسلامی موفق به کسب این سهیمه شد.
حاشیه‌های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه‌های جهانی
سجاد محمدی ساسان اسکیت باز همدانی در رده سنی بالای ۱۶ سال برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان انتخاب شد؛ این دوره از مسابقات تیر ماه سال جاری در شهر ارنهم کشور هلند برگزار شد.

معرفی بابک صمدیان به عنوان سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان

بعد از برگزاری سه نشست کمیته فنی و بررسی برنامه گزینه‌های سرمربیگری بابک صمدیان به عنوان سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان در فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته ۲ کشور انتخاب و معرفی شد.

با پیشنهاد بابک صمدیان سرمربی تیم، حجت چهاردولی، رضا نوری، حمید شانه‌ای و محسن سماوات به عنوان مربیان و اعضای کادر فنی تیم شهرداری همدان در فصل جدید مسابقات انتخاب شدند.

عرفان داودی در ژاپن طلایی شد

عرفان داودی کاراته کا اهل شهرستان کبودرآهنگ در ترکیب تیم ملی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست یافت؛ رقابتهای کاراته رده سنی نوجوانان پسر قهرمانی آسیا در شهر اوکیناوا ژاپن برگزار شد و عرفان داودی در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم رده سنی نوجوانان در بازی فینال ۳ بر ۲ یوتو یاماناکا از ژاپن را برد و صاحب مدال طلا شد.

مهدی صمدیان تبار مربی همدانی و دارنده مدال‌های رنگارنگ جهانی و آسیایی به عنوان مربی تیم ملی تکواندو پومسه مردان ایران انتخاب شد؛ تیم ملی تکواندو پومسه مردان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور ویتنام اعزام و در بخش بانوان نیز سیده معصومه حسینی تنها ملی پوش همدانی بانوان کشورمان به این رقابت‌ها اعزام شد.

درخشش دوندگان همدانی در لیگ طلایی کشور

دومین مرحله از رقابت‌های دوومیدانی لیگ طلایی مردان کشور با درخشش دونده‌های همدانی در مجموعه آفتاب انقلاب به پایان رسید، در این پیکارها و در ماده ۱۵۰۰ متر سید امیر زمان پور از همدان دوم شد، در ماده سه هزار متر با مانع محمد حاصلی دیگر دونده همدانی نیز بر سکوی سوم ایستاد و همچنین در ماده پنج هزار متر نیز شاهین یزدانی دونده همدانی توانست مقام سوم را به دست آورد.

خرداد

مه لقا جام بزرگ پرافتخارترین تیرانداز همدان در ترکیب تیم ملی به رقابت‌های جام جهانی کشور آلمان اعزام شد.


حاشیه‌های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه‌های جهانی

تیم ملی تیراندازی ایران با ۱۸ ورزشکار برای حضور در مسابقات جام جهانی آلمان به مدت یک هفته و با حضور ۸۱۷ ورزشکار از ۸۴ کشور جهان در مونیخ آلمان برگزار می‌شود.

درگذشت پیشکسوت کشتی همدان

یدالله وحدانی پیشکسوت کشتی کشور در سن ۷۹ سالگی به دلیل بیماری درگذشت؛ وی بازنشسته نیروی انتظامی همدان بود و سال‌ها در رده‌های سنی مختلف کشتی گرفت و همچنین در دوران مربیگری خود نیز حائز افتخارات ارزنده در رده‌های سنی مختلف شد و سابقه مربیگری در لیگ برتر کشتی آزاد کشور را نیز داشت.

میلاد سوری و مصطفی نصیری هر دو از استان همدان در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت‌های جهانی گلبال انتخاب شدند.

ووشوکار نهاوندی به بازی‌های آسیایی جاکارتا راه یافت

فرود ظفری ووشوکار اهل شهرستان نهاوند در وزن ۶۵ کیلوگرم با درخشش در رقابت‌های انتخابی تیم ملی با کسب ۲ پیروزی در رقابت درون اردویی جواز حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را کسب کرد.

رضا قیطاسی قوی‌ترین مرد شهرستان کبودرآهنگ عنوان قهرمانی تورنمنت بین المللی ترکیه را کسب کرد؛ این ورزشکار از پهلوانان برجسته استان همدان و شهرستان کبودرآهنگ بشمار می‌رود که در جشنواره چندجانبه بین المللی با حضور ۱۳ تن از قوی‌ترین مردان کشورهای ترکیه، ایران، روسیه، آذربایجان، فرانسه و اکراین به میزبانی شهر آنکارا کشور ترکیه در رشته قوی‌ترین مردان به مقام قهرمانی دست یافت.

در جریان برگزاری هجدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا که در ورزشگاه ناگاراگاوای شهر گیفو در ژاپن برگزار شد، سید امیر زمان پور موفق شد با ثبت زمان ۱۴ دقیقه و ۲۵ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه ضمن دستیابی به مدال برنز، رکورد ۱۷ ساله ماده پنج هزار متر جوانان ایران را که پیش از این امید مهرابی با زمان ۱۴ دقیقه و ۵۲ ثانیه و یک صدم ثانیه در مهرماه ۱۳۸۰ مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها به ثبت رسانده بود جابجا کند.

راهیابی ۲ دونده نابینای همدانی به مسابقات جهانی تونس

حمید اسلامی و وحید علی نجیمی ۲ دونده نابینا و کم بینای همدانی در ترکیب تیم ملی دو و میدانی کشورمان جواز حضور در مسابقات جهانی تونس را کسب کردند.


حاشیه‌های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه‌های جهانی

اسلامی در مواد هزار و ۵۰۰ متر و پنج هزار متر و وحید علی نجیمی در مواد ۲۰۰ و ۴۰۰ متر در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و همچنین مهدی موسوی نیز به عنوان مربی از همدان در ترکیب تیم ملی کشورمان عازم کشور تونس می‌شود.

همدان میزبان رقابت‌های شطرنج قهرمانی جام ملت‌های آسیا

با موافقت فدراسیون جهانی شطرنج (فیده)، فدراسیون شطرنج ایران پس از میزبانی این رقابت‌ها در اصفهان و تبریز، برای سومین بار به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا به عنوان معتبرترین تورنمنت بین المللی در سطح این قاره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود.

دعوت داور تنیس همدان به رقابت‌های ویمبلدون

سیدعادل برقعی داور باتجربه تنیس استان همدان برای قضاوت در مسابقات معتبر ویمبلدون ۲۰۱۸ کشور انگلیس دعوت شد.

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ناشنوایان کشورمان در سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان در ولادیمیر روسیه بر سکوی قهرمانی ایستاد که در این بین ۲ کشتی گیر همدانی در رقابت‌های کشتی قهرمانی ناشنوایان جهان به مدال طلا دست یافتند؛ سعید فروتن نژاد در وزن ۱۲۰ کیلوگرم و محمد سیاهوشی در وزن ۵۷ کیلوگرم ۲ کشتی گیر مستعد استان در این رقابت‌ها به ترتیب در رده‌های جوانان و بزرگسالان به مدال ارزشمند طلا دست یافتند.

ورزشکار پرورش اندام همدان قهرمان تورنمنت چین

مجید جامه بزرگ عنوان قهرمانی رقابت‌های بین المللی پرورش اندام کشور چین را در وزن ۹۵ کیلوگرم کسب کرد.

رقابت‌های پرورش اندام بین المللی چین به مدت یک هفته برگزار شد و جامه بزرگ علاوه بر کسب مدال طلا، کارت حرفه‌ای NBC را نیز به دست آورد. مجید جامه بزرگ اردیبهشت ماه امسال نیز توانست عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند.

به این ترتیب استان همدان در فصل بهار سال جاری موفقیت‌های ارزشمندی کسب کرد که تا پایان سال ادامه یافت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:29 اسفند 1397،کدخبر:4570964،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: شعارسال ، استان همدان ، ورزش همدان ، فرشید گل محمدی ، درخشش ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی همدان ، بازی های آسیایی جاکارتا ، مدال های ورزشکاران همدان در جاکارتا ، تغییرات مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان ، اردوی تیم ملی تیراندازی به میزبانی همدان ، شیما صفایی ، نابغه تنیس همدان ، شیما صفایی نابغه تنیس همدان ، شطرنج باز همدانی نفر سوم آسیان ، مجید جامه قهرمان پرورش اندام آسیا ، عرفان داودی کاراته کار همدانی ، حمید اسلامی و وحید علی نجیمی دوندگان همدانی ، سجاد محمدی ساسان اسکیت باز همدانی ، بابک صمدیان سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان ، مهدی صمدیان تبار مربی تیم ملی تکواندو ، محمد حاصلی دونده همدانی ، مه لقا جام بزرگ ، ید اله وحدانی پیشکسوت کشتی ، فرود ظفری ووشو کار نهاوندی ، رضا قیطاسی قوی ترین مرد همدانی ، هجدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا ، دوندگان نابینای همدانی در مسابقات جهانی تونس ، همدان میزبان رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا ، سید عادل برقعی داور تنیس همدان ، کشتی گیران ناشنوای همدانی در مسابقات قهرمانی روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین