پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
پرهام مقصودلو در حالی در رقابت های قهرمانی جهان شرکت کرد که به دلیل «گُم شدن چمدان» ذهنی آشفته داشت و همین موضوع مانع از عملکرد همیشگی این شطرنجباز مدعی شد.

شعار سال: مسابقات شطرنج قهرمانی جهانی به میزبانی سن پترزبورگ روسیه برگزار شد و شامگاه یکشنبه با معرفی نفرات برتر مردان و بانوان در هر یک از بخش های سریع و برق آسا و همچنین برترین های مجموع این دو بخش به پایان رسید. پرهام مقصودلو یکی از چهار شطرنجباز اعزامی ایران به این رقابت ها بود که به دلیل در اختیار داشتن ریتینگ بالای ۲۵۰۰ مجوز این حضور رو به دست آورد.

وی در جدول اولیه مسابقات و در بخش برق آسیا، به عنوان بخت ۵۸ معرفی شده بود که البته موفق به کسب جایگاه سی ام شد. در قسمت رپید هم مقصودلو شانس ۱۵۵ معرفی شده بود اما با کسب جایگاه ۱۲۵ به کار خود پایان داداگرچه مقصودلو در هر دو بخش برق آسیا و رپید جایگاه هایی بالاتر از پیش بینی اولیه به دست آورد اما این شطرنجباز مدعی که در آستانه کسب عنوان سوپر استادبزرگی است، به عنوان یک مدعی می توانست جزو مدال آوران مسابقات باشد اما نتوانست به این مهم برسد.

مقصودلو در رقابت های اخیر جوانان جهان که به میزبانی ترکیه برگزار شد، در فاصله یک دور مانده به پایان مسابقات و برای اولین دور در تاریخ شطرنج ایران، عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد. این شطرنجبازان کشورمان فاصله زیادی تا کسب عنوان سوپراستادی بزرگی ندارد؛ عنوانی که به شطرنجبازانی با ریتینگ ۲۷۰۰ به بالا اختصاص داده می شود و در کل کمتر شطرنجبازی موفق به کسب آن می شود.

مقصودلو همچنین به عنوان اولین شطرنجباز ایرانی به تورنمنت معتبر «تاتا استیل» دعوت شده که با حضور مدعیان این رشته در هلند برگزار می شود. با همه اینها پرهام مقصودلو نتوانست در مسابقات جهانی روسیه در حد یک مدعی و مدال آور ظاهر شود چراکه «گُم شدن چمدان»، وی را از نظر روحی به هم ریخته بوداین مشکلی بود که در حین اعزام تیم ملی شطرنج به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهانی در سن پترزبورگ روسیه برای مقصودلو ایجاد شد و باعث شد که وی تا پایان رقابت ها با ذهنی آشفته رقابت های خود را برگزار کند.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج که همراه با ملی پوشان در روسیه حضور داشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را تایید کرد و گفت: قرار براین بود ملی پوشان شطرنج از تهران به استانبول سفر کنند و از آنجا راهی سن پترزبورگ شوند اما تاخیر در پرواز اول باعث شد پرواز دوم را از دست بدهیم. به همین دلیل مجبور شدیم از استانبول به مسکو سفر کردیم و از آنجا راهی محل برگزاری مسابقات جهانی شدیم.

وی ادامه داد: این جابه جایی پروازها با گُم شدن چمدان پرهام مقصودلو همراه بود. موضوعی که ذهن و روان او را کاملا آشفته کرد و روی عملکردش هم تاثیر منفی گذاشت. به هر حال تمام وسایل شخصی و البسه مقصودلو گم شده بودند. البته سعی کردیم لباس و وسایل موردنیاز او را خریداری کنیم اما اصل موضوع، این شطرنجباز را به هم ریخته بود.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: البته یکی دو روز پیش خبر گرفتیم که چمدان مقصودلو پیدا شده است، یعنی زمانی که مسابقات تمام شده بود و ذهن و روان آشفته هم اجازه نداده بود او عملکرد همیشگی داشته باشد. در جریان رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا، سارا خادم الشریعه در هر دو بخش برق آسیا و رپید به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و در مجموع هم قهرمان قهرمانان بخش بانوان معرفی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 دی 97، کد مطلب: 4500158، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین