پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۳۷۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
بررسی داده‌های بخش تجارت خارجی اداره آمار آمریکا (www.census.gov) نشان می‌دهد طی ۲۲ سال اخیر واردات ایران از آمریکا در دو سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ رکورد شکسته است، به طوریکه میزان واردات ایران از آمریکا در سال ۲۰۰۸ به ۶۸۳ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۸ به ۴۲۵ میلیون دلار رسیده است.

شعار سال: قابل ذکر است میزان واردات ایران از آمریکا پس از برجام به طورقابل توجهی کاهش یافته بود اما در سال ۲۰۱۸ به یکباره درحالی که آمریکا از برجام هم خارج شده بود، نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد ۲۱۳ درصدی داشته است.

اما در زمینه صادرات نیز داده‌های بخش تجارت خارجی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد طی ۲۲ سال اخیر میزان صادرات ایران به آمریکا در بالاترین مقدار به حدود ۱۷۰ میلیون دلار رسیده و در هفت سال نیز نزدیک به صفر بوده است.

همچنین در شش ماهه سال جاری درحالی نزدیک به ۴۸ میلیون دلار کالا از آمریکا به کشورمان وارد شده که میزان صادرات کالایی ایران به این کشور حدود ۱/۲ میلیون دلار بوده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 15 مهر 98، کد مطلب: 2124809: www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
ایران ظرفیت حیلی بالاتری برای صادرات داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین