پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۴۰۲۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸
عدم اجرای کامل مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار از سوی خودروسازان باعث شده قیمت برخی خودرو‌ها در کارخانه گران‌تر از بازار باشد.

شعارسال: اجرایی نشدن مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار از سوی شرکت‌های خودروساز باعث شده تا قیمت برخی خودرو‌ها در کارخانه بالاتر از نرخ بازار باشد، در این خصوص در واقع دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در کارخانه ۵ درصد زیر قیمت بازار اعمال نمی‌شود.

در این مورد می‌توانیم به سراتو سایپا اشاره کنیم که از سوی کارخانه ۱۴ میلیون تومان گران‌تر عرضه می‌شود به طوری که در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار ۲۸۱ میلیون تومان است، ولی کارخانه، آن را با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان عرضه می‌کند. همچنین می‌توان به خودروی جک S ۵ کرمان موتور نیز اشاره کرد که در حال حاضر با قیمت ۳۰۱ میلیون تومان از سوی کارخانه عرضه می‌شود، ولی در بازار با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

برخی محصولات شرکت مدیران خودرو نیز دارای چنین شرایطی هستند به طوری که MVM ۳۱۵ هاچ بک در بازار با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان معامله می‌شود، اما قیمت کارخانه برای این خودور ۱۴۰ میلیون تومان است.

همچنین چری تیگو۵ نیز در بازار با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود، اما قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۳۱۳ میلیون تومان است. در مورد ایکس ۲۲ اتومات نیز باید به نرخ ۱۹۵ میلیون تومانی این خودرو در کارخانه و قیمت ۱۸۰ میلیون تومانی آن در بازار اشاره کنیم. در حال حاضر ایکس ۲۲ اتومات فول نیز با قیمت ۱۸۸ میلیون تومان در بازار و ۲۰۳ میلیون تومان در کارخانه عرضه می‌شود.

این اختلاف قیمت در خصوص تیگو۷ نیز وجود دارد به طوری که قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۴۳۰ میلیون تومان تعیین شده، اما در بازار با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

مردم مراقب فروش‌های اقساطی بلندمدت باشند

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این مورد گفت: قیمت‌ها در بازار روند کاهشی دارد و نبود خریدار برای برخی خودرو‌ها باعث شده که قیمت این خودرو‌ها در بازار کاهش یابد، اما خودروسازان حاضر به کاهش قیمت تولیداتشان نیستند و همین مساله باعث شده تا اختلاف قیمت بازار و کارخانه در مورد برخی محصولات رقم بالایی باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار خودرو با کمبود مشتری روبرو است و در این شرایط حتی اگر در سایت‌های فروش اینترنتی نیز قیمت برخی خودرو‌ها بالا اعلام شود، ولی نبود مشتری باعث می‌شود تا قیمت‌ها در بازار پایین بیاید.

وی پیش‌بینی کرد در بازار خودرو نوسان قیمتی خاصی اتفاق نیفتد و ثبات قیمت‌ها وجود داشته باشد.

وی در مورد فروش شرایطی برخی خودرو‌ها نیز به مشتریان بازار خودرو هشدار داد و گفت: ممکن است برخی خودرو‌ها با اقساط بلند مدت عرضه شوند، ولی در واقع سود زیادی از خریداران دریافت می‌شود و همین مساله باعث ضرر و زیان برخی مشتریان خواهد شد.

نظارت بر بازار خودرو و قیمت‌گذاری خودرو‌ها از سوی خودروسازان یکی از وظایف مهم وزارت صنعت است که مردم نیز در این مورد مطالبه جدی را از دولت دارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جوان آنلاین، تاریخ انتشار: 27مهر1398 ، کدخبر: 974061: www.javanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
سرطان فساد در خودروسازان چنان ریشه دوانیده که ... . دقیقا یاد دوران دولت سازندگی را دولت کلید زنده کرده ، عده ای به یک میلیارد پول خرد میگویند (همان چهاردرصدی های معروف) و اقشار ضعیف خواب خریدن یک پراید مزخرف را هم نمی‌توانند ببینند .
ناشناس
France
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
گرانفروشی خودروسازها بخاطر داشتن بازار انحصاری و حمایت های دولتی و گمرک بالای ۱۰۰ درصد از واردات خودرو می باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
انحصاري كه توسط دولت به خودروسازان حق مي دهد ، در حقيقت نشان از مافياي بودن اين صنعت و بي مسئوليتي دولتمردان و عدم اتخاذ تصميم درست براي ارتقاء صنايع خودرو و مادر مي باشد . و عدم نگرش به استراتژيك و تاكتيكي نگريستن به درآمدهاي اقتصادي ، گراني و تورم را در كشورمان افزايش داده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین