پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
رئیس فدراسیون کبدی در واکنش به اظهارات «معراج شیخ» بازیکن ایرانی حاضر در سوپر لیگ هند گفت: به احتمال فراوان او به خاطر اینکه دیگر توان حضور در تیم ملی را ندارد این حرف‌ها را زده و قصد خداحافظی دارد.

شعار سال: «پیام اورسجی» اظهار داشت: خوشبختانه بازیکنان ما حضور موفقی در سوپر لیگ هند داشتند. «معین نبی‌بخش» بهترین بازیکن فینال شد و به اتفاق «تقی پایین‌محلی» به عنوان قهرمانی رسیدند. «فاضل اتراچالی» بهترین مدافع این دوره از رقابت‌ها شد. تیم معراج شیخ نیز به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: ما شش بازیکن در لیگ هندوستان داشتیم که بعد از قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، این تعداد به عدد ۱۵ رسید. طلای جاکارتا باعث شد تا نگاه‌ها به سمت ما بیشتر شود. در مذاکره با مسئولان هندی، درخواست ۲۰ نفر را کرده بودیم و فیلم ملی‌پوشان را فرستادیم که با این تعداد موافقت شد. این اتفاق باعث می‌شود تا سطح فنی بازیکنان ما بالا برود؛ گرچه سطح کبدی ما از هند پیشی گرفته ولی با این حال مباحث روانی وجود داشت که دیگر با حضور بازیکنانمان در لیگ هند، از بین رفت.

رئیس فدراسیون کبدی در ادامه بیان داشت: با اتمام مسابقات قهرمانی جوانان جهان که در کیش برگزار خواهد شد لیگ برتر را برگزار می‌کنیم و از تمام لژیونرها خواسته‌ایم تا در این رقابت‌ها شرکت کنند. خوشبختانه نسل جدید کبدی در راه هستند و آمادگی بالایی نیز دارند.

وی درباره صحبت‌های «معراج شیخ» بازیکن حاضر در سوپر لیگ هند و اینکه فدراسیون کبدی، ۱۲ درصد از بازیکنان لژیونر دریافت می‌کند و او دیگر حاضر نیست کبدی بازی کند؛ خاطرنشان کرد: در ابتدا باید بگویم مبلغی که دریافت می شود ۱۲ درصد نیست بلکه هشت درصد است و آن هم قبل از کسر مالیات، گرفته می‌شود. به احتمال فراون معراج، به خاطر اینکه دیگر توان حضور در تیم ملی را نداشته این حرف‌ها را زده است. ما باشگاهی نداریم که بازیکنان را معرفی کند و خودمان این کار را انجام دادیم. در این میان حق ترانسفر را با توجه به قوانینی که وجود دارد از بازیکنان لژیونر اخذ می‌کنیم تا به توسعه کبدی بپردازیم. این درصد در جلسه هیات رئیسه مشخص شده و تصمیم شخصی نیست. اگر قرار باشد که یک بازیکن با فدراسیون همکاری نکند و در تیم‌های ملی و یا لیگ داخلی شرکت نکند که سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. ما زحمت ترانسفر را می‌کشیم و بعد بازیکن دیگر یک تشکر خشک و خالی هم نمی‌کند.

رئیس فدراسیون کبدی همچنین اذعان داشت: حرف‌هایی که زده شده نادرست است. مگر می‌شود به خاطر این هشت درصد بخواهد کبدی را کنار بگذارد؟ یعنی به خاطر حدود ۲۰۰ میلیون تومان، قید حدود یک میلیارد تومان را می‌زنند؟ معراج بازیکن ارزنده‌ای است اما مدتی است که از تیم‌های ملی فاصله گرفته است. آینده در اختیار بازیکنان جوان خواهد بود. ۱۴ نفر تمکین کردند و همین یک نفر مشکل دارد. چطور بابت ۲۵ درصد مالیاتی که از او کسر می‌شود جبهه نمی‌گیرد؟

وی در پاسخ به این سوال که در هیچ کجای دنیا فدراسیون بابت لژیونر شدن یک بازیکن پول مجزا نمی‌گیرد؛ گفت: باشگاهی وجود ندارد که این انتقالات صورت بگیرد. ما برای صادر کردن ITC این مبلغ را می‌گیریم و برای رشد و توسعه کبدی هزینه می‌کنیم. با این حال عیبی ندارد. از این پس ما هیچ رایزنی برای حضور بازیکنان در لیگ هند انجام نمی‌دهیم و یا بازیکنان دیگری را جایگزین نفرات فعلی می‌کنیم تا مشخص شود تلاش ما بوده که این نفرات الان لژیونر شده‌اند. فدراسیون مقدمات حضور معراج و سایر نفرات را در لیگ هندوستان فراهم کردیم. اتفاقا خیلی از هیات‌هایاستانی خرده گرفتند که برخی از بازیکنان استان لژیونر شدند اما هیچ کمکی به این هیات‌ها نکرده‌اند.

اورسجی درباره ادعای شیخ مبنی بر اینکه فدراسیون کبدی به همتایان هندی خود گفته در صورت جذب نکردن نفرات جدید از ایران، بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ این کشور را بازمی‌گرداند، اظهار داشت: مگر هندی‌ها از ما هراس دارند؟ این مساله هم صحت ندارد. «معراج شیخ» مدت‌هاست که عضو تیم ملی نیست و در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم حضور نداشت. در پست او پنج، شش بازیکن خوب داریم و حالا با این حرف‌ها نمی‌دانم به دنبال چیست. چرا «فاضل اتراچالی» و «معین نبی‌بخش» این مسائل را عنوان نمی‌کنند؟

وی درباره دستمزد پایین بازیکنان در لیگ داخلی تصریح کرد: پیش از این هیات‌ها برای حضور در لیگ تیم می‌دادند ولی حالا باید باشگاه‌ها ورود کنند. حتی برخی از بازیکنان در سال‌های اخیر به طور رایگان برای یک سری از تیم‌ها بازی کرده‌اند تا از مسابقات حرفه‌ای دور نمانند. فدراسیون نوپاست و نباید توقع زیادی داشت. پرسپولیس، استقلال، پیکان و دیگر باشگاه‌ها به این زودی در کبدی سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

رئیس فدراسیون کبدی در پایاندرباره اینکه چه مبلغی از بازیکنان لژیونر دریافت می‌شود، گفت: هنوز مبلغی نگرفته‌ایم و به محض بازگشت چک‌های آنها پاس خواهد شد. در مجموع چیزی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان از بازیکنان لژیونر نصیب فدراسیون خواهد شد. این مبلغ صرف توسعه و تجهیز در استان‌ها خواهد شد. بسیاری از خیلی از روستاها و شهرستان‌ها امکانات اولیه رشته کبدی را هم ندارند. در مرحله جدید استعدادیابی نیز حداقل ۱۵ استان را تحت پوشش قرار خواهیم داد. مسابقات قهرمانی جوانان جهان نیز حدفاصل روزهای ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه در کیش برگزار می‌شود و حدود ۱۶ تیم در این بازی‌ها حضور پیدا خواهند کرد. امیدواریم که میزبانی خوبی داشته باشیم و جوانان ما بهترین عنوان را کسب کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 29 مهر 98، کد مطلب: 83524118: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین