پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۱۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۳
خزانه‌داری آمریکا که پیش از این حتی در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله در ایران مانع‌تراشی کرده امروز مدعی شده مکانیسم جدیدی با هدف ادعایی تسهیل مبادلات مربوط به کالاهای بشردوستانه با ایران راه‌اندازی کرده است.

شعارسال: وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک مدعی شده‌اند سازی و کاری جدید با هدف تسهیل مبادلات کالاهای انسان‌دوستانه با ایران راه‌اندازی کرده‌اند.

این بیانیه در حالی صادر شده که وزارت خزانه‌داری آمریکا حتی در زمان وقوع سیل و زلزله در ایران با صدور بیانیه‌هایی از کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حوادث جلوگیری می‌کرد.

وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک که روز جمعه منتشر کرده‌اند هدف ادعایی راه‌اندازی مکانیسم جدید را ایجاد «شفافیت بیشتر در مبادله کالاهای انسانی» با ایران عنوان کرده‌اند، اما در لوای آن به تکرار ادعاها و اتهامات تکراری علیه تهران پرداخته‌اند.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا عنوان شده همزمان «شبکه اجرایی جرائم مالی» وزارت خزانه‌داری آمریکا، ایران را طبق بند۳۱۱ «قانون میهن‌پرستی آمریکا» جزو کشورهای موجد نگرانی‌های عمده در زمینه پولشویی شناسایی کرده و قواعد جدیدی برای محافظت از نظام مالی آمریکا در برابر فعالیت‌های مالی ایران صادر کرده است.

منوشین گفته هدف مکانیسم جدید کمک به شرکت‌های بین‌المللی برای انجام مبادلات مجاز با ایران و اطمینان از این است که آنها تحریم‌های آمریکا را نقض نمی‌کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مکانیسم جدید دولت‌ها و موسسات مالی خارجی را ملزم خواهد کرد تدابیر احتیاطی را تشدید کرده و اقدام به ارائه اطلاعات مرتبط به خزانه‌داری کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3آبان1398 ، کدخبر: 13980803000672: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین