پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
معاون وزیر صنعت از اضافه شدن ۲۴ میلیون تن ظرفیت به زنجیره تولید فولاد کشور خبر داد و گفت: آزادسازی پهنه‌های معدنی سرعت می‌گیرد.

شعارسال: جعفر سرقینی گفت: از روزی که دولت یازدهم مستقر شده، تلاش کرده تا زیرساخت‌های قانونی توسعه معادن را فراهم نموده و آزادسازی طرح‌های معطل مانده نیز با سرعت بیشتری صورت گیرد؛ ضمن اینکه ارایه مجوز به معدنکاران واقعی، به کمک شورای عالی معادن نیز با شرایط بهتری انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کار اکتشاف باید به درستی صورت بگیرد، افزود: پهنه‌های اکتشافی نیز تعریف شده‌اند و چند معدن بزرگ در این پهنه‌ها ایجاد خواهند شد؛ البته هنوز ۲۵ درصد از سطح زمین را با این پهنه‌ها شناخته‌ایم، در حالیکه همین پهنه‌های اکتشافی، کشور را برای عملیات معدنکاری بزرگ‌مقیاس آماده خواهند کرد.

وی معتقد است که معدنکاری کوچک‌مقیاس، بر اقتصاد کشور لطمه می‌زنند؛ اگرچه تهیه و تولید اطلاعات پایه نیز در این بخش مهم است. به همین دلیل، ۲۵۰ هزار کیلومتر پرواز صورت گرفته و کار تولید نقشه های پایه در راستای بخش اول انجام شده است. همچنین در بخش زنجیره‌های فرآوری مواد معدنی، وزارت صنعت کمر همت بسته و در سه سال گذشته، ۲۴ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد افزوده شده و ظرف امسال و سال آینده، ۳۰ میلیون تن فعال ظرفیت خواهد شد که ۱۲ میلیون تن آن در استان خراسان رضوی خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 12 مرداد 1395، کدمطلب: 3729788 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین