پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۲۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
همتی رئیس کل بانک مرکزی از افزایش ۲۱ درصدی قدرت پول ملی در یک سال اخیر خبر داد.
شعارسال: عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: امروز 13 آبان 98 و یکسال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم‌ بانکی و صادرات نفت ایران توسط آمریکا می گذرد. آنروزها پیش بینی یکسال بعد مشکل و تا حدی نگران کننده بود.
 
وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا در یک سال گذشته تأکید کرد: آمریکاباتداوم یکسال فشارحداکثری به هدف اصلی اش که از هم فروپاشی اقتصاد و درنهایت به زانو در آوردن ایران بود، نرسید.
 
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز و دلار نیز تصریح کرد: نرخ ارز،که خودآمریکایی ها ازآن به عنوان شاخص مهم تأثیر فشار یاد می کردند،از 14350 تومان در13 آبان97 به 1300  تومان در13آبان 98 رسید ( 21درصد افزایش قدرت پول ملی).
 
همتی همچنین تأکید کرد: تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، خصوصاً اقشار بادرآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دیدکه نیاز به ترمیم دارد.
 
به گفته رئیس کل بانک مرکزی، نهایتاً، ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.
 
وی به اهداف مهم که باید مورد توجه اقتصاد باشد، گفت: ازحالا، تلاش ها دراقتصاد بایستی متمرکز شود بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولیدملی،کاهش اتکاءبودجه دولت به نفت وایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهای نفتی وسرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف  ، تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 ، کدخبر: 3980813049 ، www.alef.ir
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین