پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
روزنامه تایمز روز جمعه در گزارشی تکان دهنده نوشت: جدیدترین برآورد صورت گرفته از سوی دفتر جرم شناسی انگلیس و ولز حاکی از آن است که از هر ده زن انگلیسی، یک زن در دوران کودکی مورد اذیت و آزار جنسی چه به صورت فیزیکی و یا روانی قرار گرفته است.

شعار سال: تایمز در این گزارش با بیان اینکه آمار بدست آمده بر مبنای یک نظرسنجی صورت گرفته در ولز و انگلیس است؛ افزود: 3 درصد از زنانی که در این نظرسنجی شرکت داشته، بیان کرده اند که پیش از 16 سالگی مورد تعرض و یا اقدام به تعرض جنسی قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید: 6.2 میلیون نفر از بزرگسالان در انگلیس و ولز بر این باورند که پیش از سن 16 سال به نوعی قربانی اذیت و آزار جنسی به صورت فیزیکی و یا روانی و یا خشونت های خانوادگی بوده اند.

بر پایه گزارش یاد شده، 567 هزار زن و 102 هزار مرد در انگلیس و ولز اعتراف کرده اند که پیش از رسیدن به سن بلوغ مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند. ضمن آنکه 1.7 میلیون زن و 400 هزار مرد دیگر نیز به سایر گونه های تعرض جنسی پیش از سن بلوغ اعتراف کرده اند.

این گزارش تصریح می کند که زنان چهار برابر بیشتر از مردان قربانی اذیت و آزار جنسی شده اند.

دفتر جرم شناسی انگلیس و ولز بیان می کند که کودکان پسر بیشتر از سوی آموزگار و یا پرستارانشان مورد تعرض واقع شده اند، درحالی که کودکان دختر از سوی دوستان و یا اعضاء خانواده به غیر از پدر، مادر و یا ناپدری، مورد تعرض قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، اذیت و آزارهای روانی یکی شایع ترین انواع تعرض های جنسی علیه کودکان بوده که از هر 10 نفر، یک نفر می گوید که آن را تجربه کرده است.

گزارش یاد شده همچنین عنوان می کند که کودکان قشر متوسط بیشتر از کودکان قشر مرفه مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

دفتر آمار ملی انگلیس نیز دراین خصوص می گوید: 7.7 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اکنون در مناصب مدیریتی و حرفه ای فعالیت دارند.

روزنامه تایمز در همین رابطه نوشت: 'کارول برنیستون' یک روانشناس امور کودکان و نوجوان اظهار می کند که مشکل روزگار ما این است که چگونه وقوع چنین جرم هایی را اثبات کنیم.

این روزنامه ادامه داد: یک سخنگوی «دفتر ملی جلوگیری از رفتارهای خشن علیه کودکان» گفت که گزارش یادشده اذعان می کند شمار زیادی از مردم در دوران کودکی مورد تعرض جنسی قرار گرفته اما به کسی چیزی نگفته اند.

تایمز به نقل از وی افزود: ‘درحالی که این مهم است صدای قربانیان شنیده شود اما عاملان این قبیل جرائم نیز بایستی در برابر قانون پاسخگو باشند و مقامات تلاش کنند تا ضمن کمک به قربانیان، متخلفین را دستگیر و از گسترش این جرم جلوگیری کنند.’

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395، کد مطلب: 82176046 (5482573):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین