پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
براساس یک گزارش یونیسف که روزجمعه پیش از روز جهانی دختران انتشار یافت، دختران پنج تا چهارده ساله چهل درصد بیشتر از پسران هم سن خود برای کارهای مجانی و رایگان داخل خانه وقت می گذارند و فرصت کمتری برای آموزش و لذت بردن از دوران کودکی خود دارند.

شعار سال:

به گزارش بنیاد تامپسون رویترز از لندن،صندوق کودکان سازمان ملل گفت: دختران 160 میلیون ساعت در روز بیشتر از پسران در کارهای منزل، نظیر پخت و پز، نظافت، مراقبت از اعضای خانواده و جمع آوری آب و هیزم مشارکت دارند.
بخش عمده ای از گزارش یونیسف که به دختران آسیای جنوبی، خاورمیانه و بخش هایی از افریقا اختصاص یافته همچنین حکایت از آن دارد که دختران ده تا 14 ساله با کارهای سنگین و نامناسب با سن خود را در کشورهایی چون بورکینا فاسو، یمن و سومالی بر دوش می کشند.
'آنجو مالهوترا ' مشاور بخش جنسیت اصلی یونیسف می گوید: بار بیش از حد کارهای بدون مزد داخل خانه از اوایل کودکی شروع و پس از رسیدن دختر به سن بلوغ افزایش می یابد.
درنتیجه، دختران فرصت های مهم خود را برای آموزش، رشد و لذت عادلانه از دوران کودکی فدا می کنند. این توزیع کار ناعادلانه در بین کودکان باعث تفکیک جنسیت کلیشه ای شده و بار زنان و دختران در تمام نسل ها را مضاعف و دوچندان می کند.
تحلیلگران گفتند : نابرابری جنسیتی همچنان چالش مهمی در اجابت مجموعه تازه ای از اهداف سازمان ملل است که سال گذشته برای پایان دادن به فقر مطلق و پرداختن به عدم فرصت برای زنان و اعمال خشونت علیه آنان تا سال 2030 توافق شده است.
روز بین المللی دختر که یازدهم اکتبر است در سال 2011 از سوی سازمان ملل برای به رسمیت شناختن حقوق1/1 میلیارد دختر در سراسر جهان و چالش های پیش روی آنان تعیین شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مهر 1395، کد مطلب: 82259221   : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین