پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
درخشش زیبای بانوی ایرانی بر سکوی افتخار ورزش قهرمانی المپیک، پاسخی بود به آنانی که حجاب و نجابت زن ایرانی را مانع حضور آنها در المپیک و عقب ماندن ایران از افتخارات بین‌المللی در حوزه ورزش می‌دانستند.

شعارسال: اعظم امیروثوقی معاون امور زنان و کودکان مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) در یادداشتی ضمن تبریک به مناسبت کسب مدال برنز توسط کیمیا علیزاده در المپیک 2016 ریو، نوشت: درخشش زیبای بانوی ایرانی بر سکوی افتخار ورزش قهرمانی المپیک، پاسخی بود به آنانی که حجاب و نجابت زن ایرانی را مانع حضور زنان در المپیک و عقب ماندن ایران از افتخارات بین‌المللی در حوزه ورزش می‌دانستند.

متن یادداشت اعظم امیروثوقی در زیر آمده است:

« تبریک... تبریک به بانوی فردایی که آخرین روزهای نوجوانی‌اش را سپری می‌کند...

درخشش زیبای بانوی ایرانی بر سکوی افتخار ورزش قهرمانی المپیک، نه تنها پاسخی بود به آنانی که تا ده سال پیش زنان را برای حضور در عرصه‌های ورزشی دنیا منع می‌کردند، بلکه پاسخی بود به آنانی که حجاب و نجابت زن ایرانی را مانع حضور زنان در المپیک و عقب ماندن ایران از افتخارات بین‌المللی در حوزه ورزش می‌دانستند.

مدال کیمیای نوجوان ما بی‌شک برای ما بسیار ارزشمندتر از هر مدال دیگری است زیرا این مدال نه فقط مدال افتخار یک ایرانی است که مدالی برای به خود بالیدن زنان و دختران ایرانی است و فراتر از این، مدالی برای سرافرازی زنان مسلمان در هر جای دنیاست. آن هم دنیایی که به ابزارهای مختلف سعی در ترویج اسلام هراسی دارند که نتیجه آن تا به امروز، ضرب و شتم زنان بسیاری به جرم داشتن حجاب و مسلمان بودن بوده است.

اگر رویای کودکی و نوجوانی ما دختران ایرانی رسیدن به سکوی افتخار عرصه‌های رقابت‌های بین المللی المپیک بود، امروز این رویا در برابر دیدگان همه ما به واقعیت نشسته و همه ما را به وجد آورده است. هرچند افتخار آفرینی زنان ایرانی در عرصه های بین المللی ورزش تازگی ندارد و بارها و بارها در سال‌های گذشته، شاهد مدال آوری قهرمانان ورزش بانوان بوده‌ایم.

به راستی که حمیت و غیرت، جنسیت بردار نیست و همه مردم ایران، زن و مرد، غیرتمندانه به اعتلا و عزت و سرافرازی کشورمان می اندیشند و این حمیت بسیار ستودنی است؛ چه این حمیت حاصلش ایستادن بر سکوی قهرمانی باشد و چه این ایستادن به رقابت‌های بعدی موکول شود، به ثمر نشسته است.

اگرچه قریب ده سال است که ورزش بانوان متحول شده و امکانات بیشتری برای بانوان فراهم شده است اما به نظر می‌رسد هنوز آن طور که باید به این حوزه توجه کافی نشده است.

امید است مسئولین امر با دیدن این پیروزی‌ها که با سختی‌های بسیار و رنج و مشقت بانوان ورزشکاران حاصل شده است، بیش از پیش رسیدگی به امور ورزش بانوان در حوزه ورزش قهرمانی را در دستور کار خود قرار دهند زیرا پیام فرهنگی حضور افتخار آمیز بانوی محجبه ایرانی بر سکوی قهرمانی دنیا، اگر بیش تر از سایر برنامه‌های فرهنگی نیست، بی شک کمتر نیز نخواهد بود.

در پایان روزهای آینده را برای دختر پر تلاش نوجوان امروزمان؛ کیمیای عزیز، پربار، پر از موفقیت، شیرینی و پیروزی‌های مکرر و بی پایان آرزومندم.

امیدوارم مسئولین، قدر این جوان آینده با همت و غیرت را به خوبی بدانند و بسترهای لازم را برای رشد و پیشرفت او فراهم کنند.

همچنین لازم می‌دانم این پیروزی را به رهبر عزیز انقلاب که همواره از حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی از جمله ورزش، حمایت‌های کرده‌اند، تبریک عرض کنم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 30 مرداد 1395، کدمطلب: 13950530000842 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین