پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
رئیس شورای حقوق بشر اروپا از مقام‌های ترکیه خواست تا در سرکوب کودتاگران از حقوق بشر و اجرای کامل قانون، تبعیت کند.

شعارسال: توربورن جاگلند دبیر کل شورای حقوق بشر اروپا روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه باید کسانی را که در کودتای ماه گذشته نقش داشته اند، مجازات کند ولی مقامهای ترکیه باید اجرای کامل قانون و حقوق بشر را نیز رعایت نمایند.

وی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه در آنکارا تصریح کرد: ترکیه باید در سرکوب کودتاگران از حقوق بشر و اجرای کامل قانون ، تبعیت کند.

جاگلند عالی ترین مقام اروپایی است که از زمان وقوع کودتای نافرجام نظامی 15 جولای، به ترکیه سفر کرده است.دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

تاکنون هزاران نفر در بخش های آموزش، بهداشت و درمان و ارتش ترکیه و سایر بخش ها بازداشت یا از کار برکنار شده اند.

دولت ترکیه همچنین اصلاحات ساختاری را در ارتش و سرویس جاسوسی اعمال کرده است. ترکیه اخیرا حدود 1400 نفر از پرسنل نیروهای مسلح را برکنار کرده و کنترل دولت بر ارتش را افزایش داده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 14 مرداد 1395، کدمطلب: 1148074 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین