پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷
داور گیلانی جشنواره تئاتر کودک همدان با تأکید برلزوم توجه بیشتر به تئاتر کودک و نوجوان، گفت: استفاده از اساتید و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به خلاقیت و افزایش توانمندی کودکان کمک می کند.

شعارسال: محمدعلی صادق حسنی با اشاره به حضور هشت اثر در بخش مسابقه‌ای و سه اثر در بخش نقالی یا خیابانی جشنواره تئاتر کودک، اظهار کرد: از استان گیلان نیز یک اثر به کارگردانی خانم منجم در بخش نوجوان این جشنواره حضور دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون چهار کار خیابانی و صحنه‌ای را تماشا کرده‌ام، گفت: باید بگویم اجراها فوق العاده بوده و از تکنیک‌های جدید چه در بخش عروسکی و چه بخش اجراها استفاده شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان با اشاره به حضور استعدادهای خوب در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، تصریح کرد: کارهای مشهد، همدان و تهران از جمله اجراهای خوبی بود که از روز گذشته تاکنون تماشا کرده‌ام.

وی به وضعیت تئاتر استان گیلان در حوزه کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و افزود: گیلان وضعیت خوبی در این زمینه دارد اما در بخش کودک باید تلاش بیشتری شود تا اجراها به سمت تکنیکی شدن حرکت کند.

نقش مهم آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری

صادق‌حسنی با بیان اینکه به رغم اجراهای فراوان صحنه‌ای در استان گیلان هنوز در حوزه تئاتر کودک و نوجوانان نیازمند تلاش بیشتری هستیم، بیان کرد: به عقیده بنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین آموزش و پرورش می توانند نقش موثری در شناسایی و شکوفایی استعدادها در این حوزه داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از اساتید برجسته، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان گیلان در راستای به روز کردن اجراهای کودکان و نوجوانان، افزود: یکی از بخش‌های مهم در تئاتر این است که به کارهای کودک بیشتر پرداخته شده و از خود کودکان نیز در اجراها استفاده شود.

داور گیلانی جشنواره تئاتر همدان با بیان اینکه هر چه بتوانیم در این حوزه کودکان خود را خلاق‌تر کنیم به رشد تئاتر کودک و ترسیم افق روشن برای تئاتر کشور به ویژه استان گیلان کمک کرده‌ایم، اظهار کرد: آموزش و پرورش می تواند با برنامه‌ریزی در این زمینه از همان سنین کودکی به رشد تئاتر کمک کند.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز می تواند تأثیرات فراوانی در این زمینه داشته باشد که امیدوارم با حمایت این نهادها اتفاقات خوبی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان رقم بخورد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17آبان1398  ، کدخبر: 4766224، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
کودکان امیدهای این کشور هستن باید بهشون بشدت توجه بشه و شرایط رو برای رشد عالی شون فراهم کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین