پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
جزئیات پیشنهادی لایحه بودجه ۹۹ نشان می‌دهد ۴۲۰ هزار میلیارد تومان برای منابع عمومی در نظر گرفته شده است.
شعارسال: ۱۰ روز دیگر لایحه بودجه ۹۹ با اصلاحات ساختاری، قطع وابستگی بودجه جاری به نفت از پاستور راهی بهارستان می‌شود.

بودجه سال آینده با حساسیت‌ها و دغدغه‌های متعددی همراه است که تحقق آن با دشواری‌های زیادی روبرو بوده به همین علت مسئولان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

در حال حاضر مستندات و پیش نویس لایحه بودجه ۹۹ نشان می‌دهد منابع قابل تحقق حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به رقم ۳۸۶ هزار میلیارد تومان تعدیل شده در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ۸.۷ درصد رشد دارد، اما در مقایسه با ۴۴۸ هزار میلیارد تومان (قانون بودجه سال ۹۸ مصوب در مجلس شورای اسلامی) با کاهش ۶ درصدی همراه است.

این منابع شامل چند نوع درآمد می‌شود:

۱- درآمد‌ها (مالیات، گمرک و سایر): برآورد‌های اولیه و مقدماتی نشان دهنده تخمین ۲۴۶ هزار میلیارد تومان است که نشاندهنده رشد ۲۴ درصدی است.

-مالیات: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد برای سال بعد رشد حدود ۳۰ درصدی برای مالیات متصور است یعنی درآمد این بخش ۱۶۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

-درآمد گمرک: از ۱۶ هزار میلیارد تومان سال جاری به ۳۸ هزار میلیارد تومان با رشد ۱۳۹ درصدی می‌رسد.

-سایر درآمد‌ها (درآمد دستگاه‌ها، سود سهام شرکت‌ها و سایر): این بخش درآمدی احتمالا با کاهش و یا منابع سر به سر مانند سال جاری در نظر گرفته می‌شود. اکنون مقدمات اولیه کار رقم ۴۸ هزار میلیارد تومان با افت ۱۳ درصدی نسبت به امسال تعیین شده است.

۲- واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای (صادرات نفت، فروش اموال و واگذاری طرح‌ها): در جریان جلسات کارشناسی و مقدماتی آمار‌های گویای در نظر گرفتن رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای این بخش است که نسبت به سال جاری ۱۰۰ درصد رشد دارد.

-منابع صادرات نفت: آنچه تاکنون تعیین شده ۱۱۵ هزار میلیارد تومان است که با نرخ تسعیر ارز تعادلی بین بازار نیما و بازار آزاد است و حدود ۱۱۰ درصد بیشتر از سال جاری است. برای تحقق این درآمد حدود ۸۷۰ هزار بشکه در روز نفت به نرخ ۵۰ دلار به فروش خواهد رسید. در صورتی که این رقم نهایی شود با توجه به عملکرد صادرات نفت در سال جاری، صرفا برای تراز کردن بودجه و پنهان نگه داشتن کسری بودجه خواهد بود.

-فروش اموال و مولد سازی دارایی‌ها: از این محل نیز حدود ۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

-واگذاری طرح‌ها: هزار میلیارد تومان نیز درامد از این محل احصا شده است.

۳- واگذاری دارایی‌های مالی: از این محل نیز تاکنون طبق نظرات کارشناسی و مقدماتی حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان تعیین شد.

-اوراق مالی اسلامی: درآمد ناشی از این بخش نیز با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده و رقم آن حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

-منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی: با توجه به اوضاع اقتصادی و کاهش سرمایه گذاری و خرید شرکت‌ها درآمد ناشی از این بخش با افت ۶۳ درصدی روبرو بوده و به حدود ۲ هزار میلیارد تومان رسید.

-سایر دارایی‌های مالی: این منابع با کاهش ۳۳ درصدی، ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

در طرف مقابل درآمد‌ها هزینه‌ها لحاظ شده که در مهمترین اتفاق نظرات اولیه بر مبنای ۶۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پیش بینی شد که ۱۷ هزار میلیارد تومان بیشتر از رقم سال جاری است.
مصارف مقدماتی لایحه بودجه ۹۹ در قیاس با بودجه ۹۸- ارقام به هزار میلیارد تومان عنوان پیش بینی سال ۹۸ لایحه بودجه ۹۹ رشد نسبت به ۹۸-اعداد گرد شده است

عنوان پیش بینی سال 98 لایحه بودجه 99 رشد نسبت به 98-اعداد گرد شده است
جمع کل مصارف 386 420 10
اعتبارات هزینه‌ای  312 312 0
اعتبارات هزینه‌ای ملی و استانی  286 284 1-
هزینه‌های متفرقه 26 29 11
تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (طرح‌های عمرانی) 43 60 39
تملک دارایی‌های مالی 31 47 52


به گزارش فارس، کل مصارف همانند درآمد‌ها ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که اعتبارات هزینه‌ای آن ۳۱۳ هزار میلیارد تومان و تملک دارایی‌های مالی نیز ۴۷ هزار میلیارد تومان با رشد ۵۲ درصدی همراه است.

مطابق با این برآورد صورت گرفته و برخلاف اظهارات مکرر رئیس سازمان برنامه و بودجه، درآمد‌های نفتی از بودجه جاری در سال آینده حذف نخواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 5 آذر 1398 ، کدخبر: 13980905000367 ، www.farsnews.com‏

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
0
وا چرا حذف شه اصلا مگه میذارن حذف شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین