پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۹
درحالیکه وزارت بهداشت خبر از توزیع داروی تامیفیلو در کشور می دهد منابع آگاه خبری گفته اند این دارو همچنان با کمبود مواجه است.

شعارسال: مدتی پیش سلامت نیوز در خبری از کمبود داروی آنفولانزا در کشور خبر داد که این کمبود می تواند جان شهروندان را به خطر بیندازد اما با تکذیب های پی در پی وزارت بهداشت مواجه شد هر چند بعدتر این وزارت خانه از توزیع گسترده این دارو میان مراکز درمانی خبر داد.

این اتفاق در حالی رخ داد که با اعلام رسمی وزارت بهداشت 15 نفر از شهروندان بر اثر این بیمای جان خود را از دست داده و شواهد حاکی از افزایش چشمگیر این آمار دارد.

 سلامت نیوز با تماس با برخی از بیمارستانهای بزرگ تهران درباره این دارو تحقیق کرد که متوجه شد هنوز هم کمبود داروی تامیفیلو پابرجاست و جان بیماران را تهدید میکند.

آنفلوانزای شایع شده امسال از نوع (H1N1) یا همان آنفلوانزای خوکی است که با آنفولانزای شابع هر سال (آنفولانزای فصلی) متفاوت است و با عدم اطلاع رسانی به موقع و درست به مردم و همچنین عدم تامین داروی مورد نیاز مراکز درمانی می رود که موج چشمگیری از تلفات را در کشور به راه بیندازد.

وزارت بهداشت نه تنها در محاسبات خود برای توزیع واکسن دچار اشتباه شد، چراکه با وجود تحریم ها و... این موضوع کاملا قابل پیش بینی بود و این واکسن برای شهروندان بسیار دیرتر از معمول توزیع شد ،تقریبا زمانی که دیگر موج شدید آنفلوانزا در کشور رخ داده و بسیاری را روانه بیمارستان کرده بود و اکنون برای درمان این بیماری هم با مشکلات بسیاری رو به رو شده.مشکلاتی که حاضر به پذیرش انها نیست و حتی با زدن نامه به مراکز درمانی خاستار به حداقل رساندن مصرف دارو شده اند.

بهتر است وزارت بهداشت برای کنترل چنین بیماری های واگیرداری که موجب نگرانی گسترده مردم شده شیوه مدیریت خود را تغییر دهد نه اینکه خاستار تغییر در اندیکاسیون دارویی یک بیماری باشد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار: 9آذر1398 ، کدخبر: 285340: www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین