پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
معصومه نصیری قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: بی شک برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی راهکاری بسیار مؤثر در جهت ایجاد و تقویت دانشگاه تمدن ساز است.

شعار سال:قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: بی شک برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی راهکاری بسیار مؤثر در جهت ایجاد و تقویت دانشگاه تمدن ساز است.

معصومه نصیری برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه و حوزه را یکی از مترقی‌ترین روش‌ها جهت تولید دانش و تضارب آراء میان صاحبان اندیشه دانست و ابراز داشت: نهادینه‌سازی آزادی بیان و تضارب آراء با رعایت اخلاق و منطق گفت‌وگو علاوه بر این که از اهداف اصلی برای برپایی کرسی‌های آزاداندیشی است، یکی از اهداف رسانه‌ها در جهت تولید محتوا و برگزاری میزگردهای رسانه‌ای می باشد و لذا از این حیث، رسانه‌ها با انعکاس دقیق این رویداد می‌توانند به افزایش آگاهی مخاطبان و نخبگان یاری رسانده و به ارتقای سطح افکار عمومی کمک کنند.

وی افزود: از آن جایی که بناست کرسی‌های آزاداندیشی منجر به ایجاد بستر علمی و فرهنگی مناسب برای تشویق و زمینه سازی فرایند تولید علم و نظریه پردازی باشند، تبدیل این فرآیند به زبان رسانه‌ای و نشر آن برای مخاطبان می‌تواند از سوی رسانه‌ها به صورت ویژه موجب رونق کرسی‌ها و عمومی‌سازی آنها شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران همچنین تاکید کرد: شاید ایجاد بخشی مجزا برای پوشش رسانه‌ای کرسی‌های آزاداندیشی حوزه و دانشگاه در رسانه‌ها خصوصاً در رسانه ملی یکی از اقدامات لازم در این زمینه باشد هر چند که مباحث مطروحه در این نشست‌ها در حوزه تولید دانش و نظریه است اما به ایجاد انگیزه جهت برگزاری منظم و هدفمند آن نیز کمک می‌کند.

وی با انتقاد از اینکه رسانه‌ها این روزها بیشتر اخباری را منتشر می‌کنند که ارزش خبری برخورد و درگیری دارند، افزود: این سبک از انعکاس اخبار مخاطب را در سطح نگه می‌دارد و چه خوب است با چرخش رسانه‌ای به سمت بسط گونه‌ای از اخبار حرکت کنیم که انسان‌ساز و اخلاق‌محورتر هستند.

نصیری، نقش رسانه‌ها در تقویت کرسی‌های آزاداندیشی و مطالبه‌گری جهت برگزاری آنها و پیگیری به‌کارگیری خروجی این گونه از نشست‌ها را قابل توجه دانست و اظهار داشت: امروزه رسانه بازویی توانا در کنار تمام کشنگری‌های اجتماعی است و از این رو، بکارگیری صحیح این بازو در کنار تمام اهداف و برنامه‌ها قطعاً در توفیقات نقش دارد، چه آن که بی توجهی به آن نیز گاه تبعات غیر قابل جبرانی به همراه دارد.

این مدرس رسانه در خاتمه، تحقق هدف مترقی تمدن سازی از دل دانشگاه و حوزه را مستلزم همراهی رسانه‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی به عنوان دو بال این مولفه دانست.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسمی حوزه،تاریخ انتشار:9آذر1398،کد خبر:873315،www.hawzahnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین