پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
شکرالله حسن‌بیگی معاون اجتماعی و سیاسی استاندار تهران گفت: اگر مکان‌هایی باشد که معترضان در آنجا حضور یافته و اعتراض کنند و ما نیز بتوانیم امنیت آنها را برقرار کنیم، دیگر کسی نمی‌تواند روی اعتراضات موج‌سواری کند.

شعار سال:معاون اجتماعی و سیاسی استاندار تهران گفت: اگر مکان‌هایی باشد که معترضان در آنجا حضور یافته و اعتراض کنند و ما نیز بتوانیم امنیت آنها را برقرار کنیم، دیگر کسی نمی‌تواند روی اعتراضات موج‌سواری کند.

 «شکرالله حسن‌بیگی» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران درباره اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و اعلام ۹ منطقه برای برگزاری اعتراضات قانونی گفت: از مدت‌ها پیش کارهای کارشناسی در خصوص تحقق این اصل از قانون اساسی را شروع کرده بودیم و در این خصوص نیز جلسات متعددی در وزارت کشور تشکیل شده بود.

وی که با ایلنا گفت و گو می کرد، ادامه داد: پس از بررسی‌های زیاد و کارهای کارشناسی در نهایت ۹ محل برای برگزاری تجمعات تعیین شد و توسط وزارت کشور به هیات دولت ارسال و در آنجا نیز این محل‌ها برای شهر تهران مصوب شد. برای سایر شهرها نیز قرار براین بود که شورای تامین استان‌ها محل‌هایی را برای این منظور اختصاص دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی با اشاره به نظر دیوان در خصوص تعیین محل‌هایی برای برگزاری تجمعات و اعتراضات گفت: دیوان عدالت اداری یک سری اشکالات حقوقی به این مصوبه وارد کرد و در نهایت مصوبه را ابطال کرده بود. در حال حاضر نیز معاون حقوقی رییس‌جمهور در حال رایزنی در خصوص این مسئله است و پیگیری‌های حقوقی را انجام می‌دهد تا مشکل برطرف شود و مکان‌های مشخصی برای تجمعات داشته باشیم.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه در تهران دو ورزشگاه برای این منظور در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: ما برای این موضوع مکان‌هایی که دارای محیط‌های باز هستند و باعث ایجاد ترافیک نمی‌شوند را پیشنهاد داده بودیم تا مردم در این مکان‌ها حضور یافته و خواسته‌های خود را مطرح کنند و ما نیز بتوانیم، امنیت این افراد را برقرار کنیم تا کسی از اعتراضات سوء استفاده نکند و خدایی نکرده به تجمع‌کنندگان لطمه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مصوبه با مشکل قانونی مواجه شده است. معتقدم اختصاص ۹ یا ۱۰ محل برای این برگزاری اعتراضات مهم نیست، بلکه مهم این است که ما اعلام کرده‌ایم این آمادگی را داریم تا افرادی که تمایل دارند و می‌خواهند تجمع اعتراضی داشته باشند، بدانند که دولت گوش شنوا دارد و به حرف منتقدان و مخالفان خود گوش می‌دهد و آنها می‌توانند برای بیان خواسته‌های خود مجوز بگیرند و ما نیز محل‌هایی را ما با توجه به خصوصیاتی که مطرح کردم، مشخص می‌کنیم تا بتوانیم امنیت آ‌نها را تامین کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه چیزی باعث شد که اعتراضات آبان ۹۸ که در ابتدا اعتراضی مسالمت‌‌آمیز بود، به اغتشاش کشیده شود؟ یادآور شد: اگر مکان‌هایی باشد که معترضان در آنجا حضور یافته و اعتراض کنند و ما نیز بتوانیم امنیت آنها را برقرار کنیم، دیگر کسی نمی‌تواند روی اعتراضات موج‌سواری کند. ما می‌خواهیم معترضان به صورت مسالمت‌آمیز خواسته‌های خود را مطرح کنند.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه ما به طور متوسط روزانه ۳ تا ۴ تجمع در تهران داشتیم، گفت: تجمعات مختلفی در مقابل مجلس، استانداری، بانک مرکزی، وزارت جهاد و کشاورزی تجمعاتی تشکیل شده است و الحمدالله خواسته‌هایشان هم پیگیری شده و بسیاری از مسائل حل شده است. ما نیز به دنبال این هستیم که انتظارات و توقعاتی که مردم دارند و همچنین انتقاداتی که دارند به شکل قانونی مطرح و اعتراض‌شان در کمال آرامش و امنیت برگزار شود.

تعیین محل‌هایی مشخص برای اعتراضات و تجمعات مردمی موضوعی بود که در دوره پیشین شورای شهر نیز مطرح شد، اما در دوره پنجم منتج به مصوبه‌ای شد که بر اساس آن اعضای شورای شهر، شهرداری را ملزم کردند تا فضاهایی را پیش بینی کند که معترضان بتوانند در آن فضا اعتراض خود را مطرح کنند؛ اما این مصوبه در هیات تطبیق فرمانداری مغایر با حدود وظایف و اختیارات شورا شناخته شده و رد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:15آذر1398،کد خبر:516391،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
مکان اعتراض مهم نیست ، یک عده سوء استفاده گر هستن که اغتشاش می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین