پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
وزیر صنعت از آغاز مراحل تدوین برنامه ده ساله صنایع الکترونیک خبر داد و از تمامی صاحب‌نظران برای همکاری در نگارش یک برنامه جامع دعوت به عمل آورد.

شعار سال: محمدرضا نعمت‌زاده در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک با اشاره به نقش کاتالیزوری صندوق در حمایت از صنایع الکترونیک گفت:این صندوق باید مرجع مورد تأیید بانک‌های کشور و پل ارتباطی بین صنعت و بانک باشد. در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد کارگروه‌های دائمی و تخصصی در حوزه صنایع الکترونیک پیشگام شده است، چراکه معتقدیم تحقیق، آموزش و تولید باید در ارتباط تنگاتنگ با هم باشد و از تجارب دیگر کشورها هم استفاده شود تا ساختار جدید برای این صنایع طراحی گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با مقایسه میزان تجهیزات الکترونیکی به کار گرفته شده در برخی صنایع از جمله خودرو، افزود: تا چند سال پیش حدود ۲۰۰ دلار در هر خودرو تجهیزات الکترونیک به کار رفته بود؛ اما امروزه این میزان تا ۲ هزار دلار رسیده است و به زودی به یک سوم قیمت هر خودرو خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ سال از عمر صندوق می‌گذرد؛ البته مشکلات خاصی بوده که اغلب مربوط به نداشتن سرمایه کافی و فضای نامناسب برای رشد صنایع پیشرفته و الکترونیک است، به هر صورت وزارت صنعت هنوز هم معتقد است که این صندوق شدید مورد نیاز است و باید فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

نعمت‌زاده، خدمات صندوق حمایت صنایع الکترونیک (صحا) را اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور ضمانتنامه، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و خدمات کارشناسی عنوان کرد و گفت: زمینه‌های فعالیت این صندوق، خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته، خدمات مهندسی و طراحی و مواردی دیگر است، ضمن اینکه طبق اساسنامه صنایع مورد حمایت در ۷ گروه صنایع رایانه‌ای، ارتباطی، اتوماسیون، قطعات الکترونیک، الکترونیک نوری، مصرفی و کاربردی تقسیم‌بندی می‌شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 19 مرداد 95 ، کد مطلب: 3736407: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین