پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج گفت: بودجه‌ای که در اختیار دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی قرار می‌گیرد، جوابگوی نیاز‌ها نیست و چون به موقع این بودجه تخصیص داده نمی‌شود، به فعالیت‌های پژوهشی آسیب می‌رساند.
شعارسال: معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج گفت: بودجه‌ای که در اختیار دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی قرار می‌گیرد، جوابگوی نیاز‌ها نیست و چون به موقع این بودجه تخصیص داده نمی‌شود، به فعالیت‌های پژوهشی آسیب می‌رساند.
 
ابوالقاسم عوض پور، معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه گفت: در سال تحصیلی ۹۸ حدود ۴۴ قرار داد در زمینه‌های مختلف با داستگا‌های اجرایی و ملی منعقد شد که مهمترین دستاورد‌های دانشگاه در زمینه طرح‌های پژوهشی بوده است.
 
عوض پور با بیان اینکه دانشگاه ما در حوزه مقالات در رتبه بندی تایمز جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر است، افزود: دانشگاه یاسوج در رتبه بندی ISI در بخش پژوهش رتبه ۱۰ تا ۱۲ را کسب کرده است و در رتبه بندی شانگ‌های در رشته‌های شیمی نیز رتبه آورده است.
 
معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج در ادامه گفت: به سفارش سازمان گردشگری استان، سه طرح گردشگری در حوزه اشتغالزایی گردشگری فراهم شد و همچنین با سازمان مدیریت استان قراردادی منعقد شده است که در روستا‌ها نظرسنجی انجام می‌دهیم که در این مناطق چه امکاناتی برای سرمایه گذاری وجود دارد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جاذبه گردشگری فراوانی دارد، در این زمینه نرم افزار گردشگری توسط فناوران مرکز رشد طراحی می شود و در اختیار سازمان گردشگری قرار می گیرد.
 
 
عوض‌پور در ادامه با اشاره به مقاله‌های هیئت علمی دانشگاه گفت: در سال ۹۷ در مجله ISI حدود ۳۳۴ مقاله منتشر شده است. از مهر ۹۶ تا پایان سال تحصیلی ۹۷،۳۳۶ مقالات ISI و علمی پژوهشی و ۱۴ مقاله علمی ترویجی هیئت علمی دانشگاه ارائه شده است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۶ مقالات پراستناد ارائه شده که از مقالات هیئت علمی دانشگاه تعدادی از آن‌ها شاخص H. بالای دارند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: در همایش‌های بین المللی کشوری حدود ۲۷۳ مقاله و در همایش‌های خارجی ۲۰ مقاله ارائه شده است و همچنین شاخص سنجش مقالات در دنیا بیشتر براساس اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاست.
 
وی با اشاره به بودجه پژوهشی دانشگاه یادآور شد: بودجه‌ای که در اختیار ما برای فعالیت‌های پژوهشی قرار می گیرد، جوابگوی نیاز‌های ما نیست. یکی از مشکلات ما در مورد تخصیص بودجه این است که به موقع تخصیص داده نمی‌شود و به فعالیت‌های ما در زمینه پژوهشی آسیب می‌رساند.
 
 
عوض‌پورافزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در حوزه پژوهش مورد بررسی قرار می گیرد، بحث رصد اشتغال و شناسایی وضعیت فارغ التحصیلان است و همچنین در مهارت آموزی دانشجویان نیز به صورت برگزاری کارگاه و کلاس‌های آموزشی ورود کرده ایم.
 
معاون پژوهشی اظهار کرد: اولویت‌های ما در حوزه پژوهش امسال شامل ۹ سر فصل کشاورزی و منابع آب، محیط زیست و توسعه پایدار، فضای کسب و کار، توسعه گردشگری، نظام درامد هزینه، آمایش سرزمین و نظام سکونتگاهی، اقتصاد دانش بنیان، ملاحظات امنیتی - دفاعی در توسعه و امور سلامت و رفاه اجتماعی است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش گفت: جلسه کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری برای بررسی شیوه نامه‌های انتخاب پژوهشگران، فناوران برتر و ارزیابی غرفه‌های برتر برگزار شد. در این جلسه پرونده‌های مربوط به هر حوزه تخصصی تحت نظارت دبیر کمیته علمی در قالب زیر گروه‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، علوم پزشکی، دستگاه‌های اجرای استان، انتخاب فناوران برتر بررسی و در نهایت نتایج زیر گروه‌ها در جلسه‌ای با حضور تمامی اعضای کمیته علمی جمع‌بندی شد.
 
 
عوض‌پور با اشاره به راه اندازی باغ گیاهان دارویی در دانشگاه تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۷۱۱ هکتار جنگل آموزشی – تحقیقاتی از سوی منابع طبیعی به دانشگاه یاسوج واگذار شده بود که برخی از کار‌های علمی و تحقیقاتی و همچنین پایان نامه‌های دانشجویی در این جنگل انجام می‌شد. با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار اولیه‌ای برای احداث باغ گیاهان دارویی در بخشی از این جنگل اختصاص داده شد.
 
معاون پژوهشی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد است و این استان قابلیت درآمدزایی از این گیاهان را دارد و دانشگاه یاسوج در این راه پیشگام بوده که امیدواریم در آینده درآمد مطلوبی را برای استان به ارمغان آورد.
 
وی گفت: باغ گیاهان دارویی می‌تواند به یک مرکز توریستی در جنوب کشور تبدیل شود و سرمایه گذارانی را نیز به خود جذب کرده و از این راه برای استان درآمدزایی شود.
 
عوض‌پور تاکید کرد: منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور، هر ساله در آذرماه هفته‌ای به نام هفته پژوهش و فناوری نام گذاری شده است که با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید برگزار می‌شود.
 
 
معاون پژوهشی افزود: در این راستا، به مناسبت هفته پژوهش پارک علم و فناوری استان نمایشگاهی برگزار کرده است تا دانشگاه‌های استان دستاورد‌های خود را به نمایش بگذارند.
 
وی بیان کرد: به مناسب این هفته، کارگاهی به منظور آسیب شناسی دانشگاه‌ها با صنعت در محل نمایشگاه برگزار شد. در این نمایشگاه دستاورد‌هایی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی و و قرارداد‌های ارتباط با صنعت و کارای فناورانه پژوهشگران به نمایش گذاشته شد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   دانشجو ،تاریخ انتشار:  23  آذر 1398،کدخبر: 811647  ، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین