پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
هفته گذشته ثبت‌نام داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره قوه مقننه به پایان رسید و ماراتن انتخابات مراحل خود را طی می‌کند؛ در این گزارش تعداد داوطلبان، گروه سنی پیشتاز در نام‌نویسی و زمان‌بندی مراحل انتخابات را می‌خوانید.

شعار سال: دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که پس از انتخابات اسفندماه 1394 آغاز شده، ماه‌های پایانی خود را سپری می‌کند و حالا چشم‌ها به انتخابات مجلس یازدهم دوخته شده و گروه‌های مختلف سیاسی در تکاپوی برنامه‌ریزی و آمادگی برای فعالیت‌های انتخاباتی هستند.

هفته‌‌ی گذشته مهلت ثبت‌نام برای حضور در قوه مقننه و شرکت در یازدهمین انتخابات کشور پایان یافت. این بازه زمانی، یکشنبه 9 آذر و با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد و به‌مدت هفت روز تا ساعت 18 شانزدهم آذرماه ادامه داشت.

ثبت‌نام 15618 داوطلب نمایندگی مردم در خانه ملت، قطعی شده که آقایان 88 درصد از این میزان و 12 درصد باقی‌مانده را نیز بانوان تشکیل می‌دهند؛ با این حساب، تقریباً برای تصدی هر کرسی وکالت مردم در مجلس، 53 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

ضمناً 3209 نفر در گروه سنی 36 الی 40، بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند که نشان از رغبت جوانان برای حضور در عرصه قانون‌گذاری و تقنین کشور است.

جدول زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از امروز، 67 روز تا جمعه دوم اسفندماه سال جاری باقی مانده است، به‌شرح زیر است:

طبق جدول زمان‌بندی فوق؛ ماراتن انتخابات مجلس یازدهم وارد مرحله ششم شده که در این مرحله، صلاحیت‌های داوطلبان از تاریخ 17 الی 26 آذرماه به‌مدت 10 روز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

** نام‌نویسی 303 داوطلب عضویت در مجلس خبرگان رهبری

مهلت ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای 5 استان کشور، از تاریخ 16 الی 21 آذر بود و 303 نفر در این بازه ثبت‌نام کردند که از میان داوطلبان، 144 نفر در تهران، 29 نفر خراسان رضوی، 36 نفر در خراسان شمالی، 37 نفر در استان فارس و 57 نفر در استان قم هستند.
 

نام استان

تعداد کرسی خالی

تعداد ثبت‌نام‌ها

تهران

3

144 نفر

فارس

1

37 نفر

قم

1

57 نفر

خراسان رضوی

1

29 نفر

خراسان شمالی

1

36 نفر

7 تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری در پنجمین دوره هشت‌ساله (که از سال 1395 آغاز و تا سال 1403 ادامه دارد) دار فانی را وداع گفته‌اند، آیات: هاشمی‌رفسنجانی (دی 95)، شاه‌آبادی (اسفند 96) و میرمحمدی (آذر 98) از استان تهران، ایمانی (اردیبهشت 97) از استان فارس، مؤمن (اسفند 97) از استان قم، هاشمی‌شاهرودی (دی 97) از استان خراسان رضوی و مهمان‌نواز (اردیبهشت 97) از استان خراسان شمالی.

303 نفر برای نمایندگی مردم 5 استان و تکمیل 7 کرسی خالی مجلس خبرگان نام نوشته‌اند.

جدول زمان‌بندی این انتخابات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 آذر 98، کد مطلب: 2159609: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین