پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
گزارش‌ها حاکی از آن است که مشکلات آب‌گرفتگی پس از باران و جاری شدن فاضلاب همچنان در برخی مناطق آبادان و خرمشهر با شدت و ضعف ادامه دارد.
شعارسال: جمعی از شهروندان آبادان و خرمشهر همچنان در محاصره آب‌های پس از باران مانده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مشکلات آب‌گرفتگی پس از باران و جاری شدن فاضلاب همچنان در برخی مناطق آبادان و خرمشهر با شدت و ضعف ادامه دارد.

آب‌گرفتگی در کوی ولیعصر، کوی ذوالفقاری، سده و جمشیدآباد در آبادان و در کوی سوم خرداد، کوی بهروز و کوی نیرو به قدری است که رفت و آمد مردم در این مناطق را با مشکل روبه‌رو کرده است.

در برخی محله‌ها، شهروندان حتی نمی‌توانند از خانه هایشان خارج شوند و در برخی کوچه‌ها نیز آبی که به داخل منازل نفوذ کرده بود همچنان خارج نشده است.

این در حالی است که فرماندار شهرستان آبادان در پیامی فوری به تمام ادارات آبفا شهرداری، آتشنشانی، پالایشگاه، هلال احمر و اداره بندر پخش شهرک‌های صنعتی دستور استقرار در چادر را در محل کوی ولیعصر و ماندن کنار مردم را تا پایان رفع بحران دادند.

این پیام 48 ساعت پس از ورود سیلاب ناشی از بارندگی به مردم و حبس شدن عده‌ای از شهروندان در منازلشان و همچنین آب فاضلابی که ناشی علاوه بر سیل به زندگی مردم ورود کرده بود صادر شد و علی‌رغم تمام هشدارهای استان و هواشناسی اختلال و کم کاری تمام دستگاه‌های حاکمیتی ستاد بحران در جلوگیری از این وضعیت کنونی اسف‌بار کاملا مشهود شد.

کمک‌رسانی امام جمعه آبادان به مردم

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان، همراه با طلاب جهادگر دست به‌کار شده و در روزهای اخیر که شهرستان آبادان بیشترین میزان بارندگی در استان را داشته و این مسئله مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده اقدام به تخلیه آب‌های سطحی از منازل مردم کرد.

اسکان اضطراری 320 خانوار آسیب‌دیده

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی به آسیب‌دیدگان بارندگی‌های روزهای گذشته گفت: تاکنون 320 خانوار در سالن‌های ورزشی اهواز، آبادان و کارون اسکان اضطراری یافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: 40 تیم عملیات امداد و نجات فعال در اهواز، آبادان، کارون، هفتکل، رامهرمز و باوی کماکان در حال ارائه خدمات هستند.

این آمار در حالی اعلام شد که پس از 48 ساعت از گذشت بارندگی بسیاری از خانواده‌ها هنوز در خانه خود حبس شده‌اند و توان خروج از خانه را نداشتند و 48 ساعت پس از آن از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گروه‌های مردمی به‌طور مستقل به این عزیزان یاری رساندند لازم به ذکر است ضعف عملکرد نیروهای هلال احمر در روز اول بحران نشان از این بود که جمعیت هلال احمر هر دو شهرستان آبادان و خرمشهر در عملکرد خود بسیار ضعیف هستند.

مقصران سیلاب

این بار هم با وجود هشدارهای هواشناسی باز هم بارش باران در این استان وضعیت بحرانی به‌وجود آورد تا جایی که رئیس جمهور در تماس با استاندار خوزستان از وضعیت استان با خبر شد و به دستگاه‌های ملی برای امدادرسانی به مردم دستورات لازم را صادر کرد و این نشان می‌دهد همه چیز در اختیار دستگاه‌های حاکمیتی برای مقابله با این بحران بود ولی ضعف عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان مقصر اصلی وضع موجود است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دیروز در تشریح وضعیت استان و وضعیت امدادرسانی گفت: سامانه بارشی قوی که روز دوشنبه از جنوب استان وارد شد بارندگی‌های زیادی را به‌دنبال داشت. مقدار این بارش‌ها در آبادان 112.5، اهواز حدود 75 و در هندیجان رامهرمز، ماهشهر بین 50 تا 65 میلی متر بوده است.این بارش ها سه ساعت طول کشید که درپی آن مشکلاتی برای مردم به‌وجود آمد.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌ها، نقاط زیادی از اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر و غیره دچار آبگرفتگی شده‌اند و آب وارد منازل شده است. در صورتی که نیاز به اسکان خانوارهای دچار آبگرفتگی باشد، تهمیدات لازم پیش‌بینی شده و آمادگی‌های لازم در این رابطه وجود دارد. سیستم دفع آب های سطحی در اهواز وجود ندارد و بخشی از سیستم فاضلاب فرسوده است و بخشی دیگر ظرفیت مهار این حجم از آب را ندارد.

ضعف دولت در استان خوزستان بیش از قبل دیده می‌شود و مردمان اهواز، خرمشهر و آبادان امروز در سیل ناکارآمدی غرق شده‌اند. این در حالی است که انتظار امید و یاری به نیروهای جهادی، نظامی سپاه و انتظامی دارند که در همان ساعات اولیه بحران در کنار مردم حضور پیدا کردند و به آنها یاری رساندند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 28 آذر 1398 ، شماره خبر: 2163400 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
مردم چه گرفتاری شدن واقعا خدا خودش به داد همه مردم ایران برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین