پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
وقتی پیامک را دیدم ماجرا چندان برایم قابل باور نبود. تماس گرفتم تا ببینم آیا چنین جایی وجود دارد که با این پاسخ روبه‌رو شدم: «کافی است اطلاعات خودتان را برای ما ثبت کنید؛ از قد و وزن و خصوصیات ظاهری گرفته تا ویژگی‌های اخلاقی و شرایط خانوادگی و تحصیلات. ما بهترین خواستگار ممکن را برای شما به درِ خانه می‌فرستیم.»

شعارسال: وقتی پیامک را دیدم ماجرا چندان برایم قابل باور نبود. تماس گرفتم تا ببینم آیا چنین جایی وجود دارد که با این پاسخ روبه‌رو شدم: «کافی است اطلاعات خودتان را برای ما ثبت کنید؛ از قد و وزن و خصوصیات ظاهری گرفته تا ویژگی‌های اخلاقی و شرایط خانوادگی و تحصیلات. ما بهترین خواستگار ممکن را برای شما به درِ خانه می‌فرستیم.»

 اسم‌شان را گذاشته‌اند «واسطه ازدواج»؛ یعنی همان‌طوری که سال‌ها پیش همسایه خانه بغلی دختر کبری خانم را برای پسر اقدس‌ خانم می‌پسندید و بانی آشنایی آنها می‌شد، حالا افرادی با همین کارکرد وارد میدان شده‌اند، آن هم با 2 تفاوت اساسی: یک اینکه بابت این معرفی حق‌الزحمه دریافت می‌کنند و دیگر آنکه خود را متخصص این امر می‌دانند، آن هم بدون اینکه تحصیلاتی داشته باشند.
 
500 هزار تومان برای خواستگار معمولی، یک میلیون و 500 هزار تومان برای پزشک و کارخانه‌دار

برای پیگیری ماجرا به شماره‌ای که با عنوان «واسطه ازدواج در تهران» ارسال شده بود تماس گرفتم. خانم منشی جواب تلفن را داد و در پاسخ من که پرسیده بودم برای اینکه بخواهم از خدمات شما استفاده کنم شرایط چگونه است گفت: «کافی است اطلاعات خودتان را برای ما ثبت کنید؛ از قد و وزن و خصوصیات ظاهری گرفته تا ویژگی‌های اخلاقی و شرایط خانوادگی و تحصیلات. همان‌طور که شما اطلاعات به ما می‌دهید، مردانی هم هستند که می‌خواهند ازدواج کنند و اطلاعات‌شان را در اختیار ما قرار می‌دهند. بعد خانم رحیمی که مدیر این کار هستند با بررسی خصوصیات و شرایط متقاضیان افراد را به هم معرفی می‌کنند و خواستگارها به خانه شما می‌آیند.»
 
البته که این کار بدون هزینه هم نیست. نکته جالب اینکه تنوع قیمت هم وجود دارد. خانم منشی ادامه داد: «اگر یک خواستگار خوب و معمولی بخواهید، باید 500 هزار تومان به شماره حسابی که در اختیارتان قرار می‌دهیم واریز کنید. در عرض 2 هفته تا 6 ماه خواستگارها راهی خانه‌تان می‌شوند و شما می‌توانید از بین آنها به راحتی انتخاب کنید. اگر دنبال «خواستگار لاکچری» باشید، هزینه یک میلیون و 500 هزار تومان می‌شود. در این صورت، ما فقط خواستگارهای پولدار با مشاغلی همچون پزشکی و کارخانه‌داری را به شما معرفی می‌کنیم.»
 
بدون تحصیلات و مجوز خواستگار معرفی می‌کنند

برای اینکه خیال مشتریان راحت باشد این تیم واسطه، خواستگار امتحانی هم به درِ منزل متقاضیان می‌فرستد: «البته ما به شما حق می‌دهیم که به راحتی اعتماد نکنید. به همین دلیل قبل از اینکه وجه را منتقل کنید ما خواستگار امتحانی برای شما می‌فرستیم تا شما و خانواده خیال‌تان راحت باشد و مطمئن باشید کلاهبرداری‌ای در کار نیست. اگر موافق هستید، اطلاعات‌تان را به ما بدهید تا در هفته پیش رو خواستگارهای مناسب به منزل شما بیایند.»
 
وقتی از خانم منشی پرسیدم که آیا مسئول اجرای این طرح تحصیلات آکادمی در زمینه روانشناسی زوجین یا چیزی شبیه به آن دارد یا خیر گفت: «خانم رحیمی نزدیک چهار سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند و خیلی تجربه دارد. زوج‌های زیادی از همین راه با هم آشنا شدند و الان زندگی خوبی دارند. این مساله بیش از تحصیلات، نیازمند تجربه است.»
 
اگرچه این منشی صریحاً به سوال مرتبط با مجوز پاسخ نداد، اما به نظر می‌رسید این افراد برای کسب‌و‌کار خود هیچ مجوزی هم دریافت نکرده‌اند: «نیازی نیست نگران مجوز باشید. کار ما این‌قدر در اصفهان خوب بوده و همه راضی بوده‌اند که الان در سایر شهرهای کشور هم فعالیت می‌کنیم و از اینجا برای متقاضیان حاضر در تهران هم خواستگار می‌فرستیم.»
 
چرا هیچ مسئولی حواسش نیست؟
 
این افراد برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان شماره‌ تماسی می‌گیرند تا بتوانند پیامک تبلیغاتی خود را برای گروه زیادی ارسال کنند. پرسشی که پیش می‌آید این است که چگونه هیچ نظارتی بر این پیامک‌ها وجود ندارد؟ هر کس می‌تواند به راحتی به این شماره‌ها دسترسی پیدا کند و هر نوع شغلی که خواست راه‌اندازی کند؟ در شرایطی که نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و صفحات شخصی افراد در کشور با حساسیت‌های مختلف روبه‌روست، کسب مجوز برای جوانانی که پیگیر راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها هستند از هفت‌خان رستم می‌گذرد و تشکیل انجمن، موسسه و NGOها گاهی بیش از یک سال زمان می‌برد، چگونه این افراد به این سادگی کارشان را راه می‌اندازند، به گفته خودشان بیش از چهار سال کار می‌کنند و باز هم به گفته خودشان کل کشور را پوشش می‌دهند اما نه پلیس فتا به ماجرا ورود می‌کند و نه دیگر رصدکنندگان مشاغل اینچنینی!؟


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری اعتمادآنلاین  ،تاریخ انتشار:  28   آذر 1398،کدخبر:  369590 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
متاسفانه موافقم که هیچ نظارتی وجود ندارد و افراد بعضاً بسیار بی ادب و وقیح مجری این طرح ها میشوند. مثلاً خانمی به نام رحیمی پیامک واسه همه پزشکان میفرستد و بعضاً در صورت عدم عضویت ، فحاشی هم میکند . مظلومتر از پزشک هم داریم ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین