پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
از سال ۲۰۱۶ سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده است که واکسن خوراکی سه ظرفیتی با واکسن خوراکی دو ظرفیتی و یک واکسن تزریقی سه ظرفیتی جایگزین شود.

شعار سال: جهانپور گفت: اولین محموله واکسن تزریقی فلج اطفال از سوی یونیسف به ایران ارسال شده و تا پایان سال یک محموله دیگر به کشور ارسال می‌شود.

شعار سال: کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: یکی از پروتکل‌های کشوری تهیه واکسن خوراکی و تزریقی فلج اطفال است که نوع خوراکی آن حاوی ویروس زنده ضعیف شده است و واکسن خوراکی در ۱۵۴ کشور دنیا برای مقابله با بیماری فلج اطفال استفاده می‌شود.

 
سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: از سال ۲۰۱۶ سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده است که واکسن خوراکی ۳ ظرفیتی با واکسن خوراکی ۲ ظرفیتی و یک واکسن تزریقی ۳ ظرفیتی جایگزین شود.
 
جهانپو با اشاره به اینکه واکسن تزریقی حاوی ویروس غیر فعال بوده و خطر ابتلای به عارضه را کاهش می‌دهد، افزود: برنامه واکسیناسیون کشوری از سال ۹۴ همراه با واکسن خوراکی ۳ ظرفیتی برای مقابله با بیماری فلج اطفال است، اما محدودیت‌هایی در تهیه واکسن تزریقی در سطح جهان وجود دارد و امروزه براساس اولویت کشور‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند واکسن را دریافت می‌کنند.
 
او گفت: از سال ۹۵ توزیع واکسن در ۹ استان اولویت دار به خصوص مناطق مرزی انجام شده است به طوری که در سال جاری بیش از ۱ میلیون کودک به وسیله واکسن تزریقی فلج اطفال در برابر بیماری ایمن شده‌اند.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: واکسن تزریقی فلج اطفال در ۱ نوبت و نوع خوراکی آن در ۵ نوبت برای مقابله با بیماری فلج اطفال استفاده می‌شود.
 
جهانپو تاکید کرد: اولین محموله واکسن تزریقی از سوی یونیسف به ایران ارسال شده است و بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان سال یک محموله دیگر نیز وارد کشورمان می‌شود.
 
او یادآوری کرد: از سال ۷۹ تا به امروز هیچ مورد ابتلا به فلج اطفال در کشور مشاهده نشده است، اما در مناطق مرزی و استان‌های هم‌جوار با کشور‌هایی که سطح بهداشت پایین تری نسبت به ایران دارند واکسیناسیون فلج اطفال در اولویت وزارت بهداشت قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شفاآنلاین، تاریخ 28 آذر 98، کد مطلب: 248029: www.shafaonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
هنوز واکسن فلج اطفال که انقدر هم مورد نیاز همه است در کشور تولید نمیشه و فقط ادعا داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین