پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
فعلا فقط بازگشت استراماچونی قطعی شده، اما اینکه او چه زمانی به تهران برگردد، بستگی به زمان اعلامی دیدارهای هفته هفدهم از سوی سازمان لیگ دارد.

شعار سال:با اتمام ماجرای پول استراماچونی سوال‌ها درباره قرارداد او با استقلال بی‌پاسخ مانده

فعلا فقط بازگشت استراماچونی قطعی شده، اما اینکه او چه زمانی به تهران برگردد، بستگی به زمان اعلامی دیدارهای هفته هفدهم از سوی سازمان لیگ دارد.

استقلال و روزهای پرابهام، استقلال و روزهای پراشکال و استقلال و روزهای ناامیدی که شاید برای هواداران این تیم با خبر بازگشت استراماچونی کمی رنگ باخته باشد؛ با این حال هنوز سرمربی ایتالیایی استقلالی‌ها به تهران نیامده و برخی عقیده دارند تا استرا را در فرودگاه امام خمینی نبینند، نباید وعده بازگشت وی را باور کنند و تا آن زمان برگشتن وی قطعی نیست. این درحالی است که طی روزهای گذشته مطالبات این سرمربی واریز شده و استرا نیز طبق وعده‌ای که داده بود، به ایران بازخواهد گشت، اما اینکه این اتفاق چه زمانی رخ بدهد، هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است.

بازگشت استرا در گرو تاریخ بازی با فولاد

طبق برنامه قبلی قرار بود هفته هجدهم لیگ برتر بعد از تعطیلات نیم‌فصل در تاریخ 11 بهمن برگزار شود و این درحالی است که این موضوع منوط به برگزاری هفته هفدهم بود؛ هفته‌ای که به خاطر سفر امیدها لغو شد و زمان برگزاری آن هنوز مشخص نیست.

همچنین طبق برنامه‌ای که استرا و دستیارانش در روز اول تدوین کرده بودند، قرار بود آنها بعد از برگزاری دیدار هفته هفدهم (برنامه قبلی و قبل از لغو دیدار استقلال و فولاد) تهران را برای تعطیلات کریسمس ترک کنند و بعد از چند روز استراحت برای برپایی کمپ تمرینی نیم‌فصل به تهران بازگردند، اما قهر استرا و بعد از آن لغو دو بازی مقابل سپاهان و فولاد برنامه قبلی را بر هم زده و مشکلات جدیدی را ایجاد کرد.

اگر از 2 بازی پلی‌آف که کادرفنی برای آن از روز اول برنامه‌ریزی نکرده بود هم بگذریم، لغو بازی با فولاد و عدم اعلام زمان جدید آن باعث شده برنامه‌های بعدی استقلال نیز تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

در هر صورت فعلا فقط بازگشت استراماچونی قطعی شده، اما اینکه او چه زمانی به تهران برگردد، بستگی به زمان اعلامی دیدارهای هفته هفدهم از سوی سازمان لیگ دارد. اگر این دیدار قبل از دیدار اول استقلال در پلی‌آف آسیا (زودتر از 2 بهمن) برگزار شود که سرمربی و کادرفنی استقلال باید برای برپایی تمرینات نیم‌فصل هرچه زودتر راهی تهران شوند، اما اگر هفته‌های برگزاری لیگ، اتوماتیک‌وار یک هفته عقب بیفتد و اولین بازی استقلال در دور برگشت بازی پلی‌آف این تیم در تاریخ 2 بهمن باشد، احتمالا استرا نیز چند روزی دیرتر به تهران خواهد آمد.

این درحالی است که برنامه‌های مربوط به برپایی کمپ تمرینی استقلال برای نیم‌فصل، زمان آغاز تمرینات نیز براساس اعلام زمان دیدارهای هفته هفدهم تعیین شده و همه‌چیز در گرو زمان دیدار با فولاد است. درواقع برنامه‌های بعدی آبی‌پوشان ازجمله زمان بازگشت استرا نسبت به زمان دیدار استقلال و فولاد قابل تغییر است.

نکته دیگر اینکه لیست ورودی و خروجی استقلال نیز مشخص شده و قرار است به‌زودی مسئولان این تیم اقدامات خود را در بازار نقل‌وانتقالات آغاز کنند.

قراردادی که از نطفه مشکل داشت

منابع آگاه از نحوه قرارداد دستیاران استراماچونی اطلاع‌رسانی کردیم و نوشتیم هواداران استقلال معترض بودند که چرا استراماچونی دستیارانش را برای هدایت استقلال در بازی‌های اخیر روانه تهران نکرد و این درحالی است که این اقدام او به نوعی غیرقانونی محسوب می‌شد، چون قرارداد جداگانه‌ای بین دستیاران استرا با استقلال منعقد نشده و مربیان این تیم تحت قرارداد سرمربی بودند و آنها نیز عملا نمی‌توانستند برای همراهی تیم به تهران برگردند. درواقع با فسخ یکطرفه قرارداد استراماچونی با استقلال، قرارداد هر ۳ دستیار خارجی این تیم نیز فسخ شده و عملا راهی برای تحقق خواسته هواداران وجود نداشت.

این مساله نشان می‌دهد قراردادی حرفه‌ای با استراماچونی منعقد نشده است. آقای معاون سابق از این قرارداد دفاع می‌کند، اما اگر استقلالی‌ها در روز اول قرارداد مربیان استقلال را در 4 قرارداد جداگانه بین استرا و سایر دستیارانش منعقد می‌کردند، امروز مشکلات کمتری برای این تیم به وجود می‌آمد. محسنات این قرارداد به این شکل بود که اگر استقلال با 4 قرارداد مستقل مواجه بود، به‌طور حتم هم انتقال پول راحت‌تر می‌شد (شاید از این جمع حتی نفراتی قبول می‌کردند که پول خود را به صورت نقدی دریافت کنند) و هم اینکه با کم شدن قرارداد این 3 نفر از مبلغ استرا، پرداخت پول این سرمربی نیز به صورت اقساطی، امری سهل‌الوصول‌تر محسوب می‌شد. از سوی دیگر به جز استرا، اگر استقلال سایر قراردادها را که مبالغ بسیار کمتری در قبال قرارداد سرمربی بود، پرداخت می‌کرد، این تعداد بهانه‌ای برای فسخ نداشته و باید تحت هر شرایطی در تهران مانده و به کار خود ادامه می‌دادند. حالا مشخص نیست چه فردی مسئول این گاف مدیریتی است و باعث شده آبی‌ها در سه بازی اخیر تنها مربی گلرها و آنالیزور روی نیمکت داشته باشند!

رفتن ستاره کروات استقلال برگشت هم دارد؟

میلیچ: این چه وضع پول دادن است!

هرویه میلیچ، مدافع کروات استقلال با حضور در آژانس هواپیمایی دیبا، بلیت تهران– زاگرب را برای عصر دیروز تهیه کرد تا تهران را ترک کند. این بازیکن به خاطر عدم دریافت مطالباتش تمامی وسایل خود را جمع کرده و با 80 کیلو اضافه‌بار ساعت 15:15 شنبه تهران را با پرواز ترکیش، به مقصد زاگرب ترک و این شائبه را ایجاد کرد که ممکن است بازگشتی در رفتنش نباشد! میلیچ بعد از تعویض در دیدار مقابل ماشین‌سازی، اعتراضاتی را مطرح کرده بود که منجر به اخراج موقتش از استقلال شده بود. این بازیکن کروات که حاشیه‌های زیادی را طی یکی دو روز اخیر به پا کرده و درنهایت جمعه با عذرخواهی به جمع تمرین استقلال اضافه شده بود، درنهایت شنبه تهران را با تمامی وسایلش ترک کرد و گفته می‌شود اعتراضاتی را نیز نسبت به پرداختی‌هایش داشته و در محفلی خصوصی با شکایت نسبت به مسئولان استقلال از بدقولی‌ها درخصوص پرداخت مطالباتش شاکی شده و گلایه‌هایی را نیز مطرح کرده است.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان،تاریخ انتشار:1دی1398،کد خبر:35374،farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین