پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
نشست خبری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی، صبح امروز با حضور محسن حموله دبیر جشنواره و حسین ربانی غریبی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.


شعار سال:نشست خبری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 نشست خبری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی، صبح امروز با حضور محسن حموله دبیر جشنواره و حسین ربانی غریبی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

در این مراسم، محسن حموله دبیر جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به تاریخ برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» از هفت تا سیزده دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله اهداف این جشنواره حمایت از کالای ایرانی در راستای شعار سال، افزایش کارکرد‌های اسباب‌بازی، برقراری ارتباط میان فعالان این عرصه و کمک به صنعت اسباب بازی است. مخاطبان آن تمام طراحان، تولید کنندگان اسباب‌بازی و فعالان این عرصه، مراکز تحقیقاتی از جمله دانشگاه ها، خانواده ها و مربیان از جمله مربیان پرورشی هستند. امسال رشد چشمگیری در برپایی نمایشگاه تخصصی داشته و شاهد رشد بیش از شصت هفتاد درصد در این عرصه بوده‌ایم. بیش از ۱۶۰ تولیدکننده دو هزار اسباب‌بازی را در نمایشگاه ملی اسباب بازی معرفی می‌کنند؛ ۶۰ طراح با ۶۰۰ طرح متنوع در زمینه عروسک ایرانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

او در ادامه اظهار کرد: کمیته علمی جشنواره اسباب بازی، هفت نشست تخصصی را برگزار می‌کند. کارگاه‌های آموزشی هم در زمینه‌های مرتبط با صنعت اسباب‌بازی در این جشنواره برپا خواهد شد. بیش از نهصد اثر برای داوری به جشنواره ملی اسباب بازی ارسال شده که در این بین ۵۱۲ طرح ثبتی، ۲۷۶ طرح دارای مجوز تولید و ۱۲۸ اثر رقابتی هستند. در جشنواره امسال از سی عنوان اسباب بازی کانون هم رونمایی می‌کنیم. در بخش بازار بزرگ اسباب‌بازی جشنواره هم صد و شصت تولید کننده اسباب‌بازی و عروسک ساز حضور دارند. در بخش فروشگاهی نمایشگاه هزار و دویست اسباب بازی متنوع و چهارصد تولید عروسکی دیده می‌شود. امسال بازی خانه و تماشاخانه سیار را به استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌کنیم.

در ادامه، حسین ربانی غریبی رئیس جشنواره ملی اسباب بازی، با اشاره به اینکه الان با تعریف جدیدی از اسباب بازی مواجه هستیم، گفت: در یک دوره اسباب‌بازی انحصار دوران کودکی ما را در دست داشت و چیزی جز اسباب بازی نداشتیم؛ اما امروز فضای تربیت بچه‌ها پر از چالش‌ها و فرصت است.

رئیس جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به اینکه کنترل واردات اسباب بازی در کشور به افزایش تولید ملی کمک می‌کند، گفت: این امر سبب می‌شود تا بازار تشنه‌تر باشد. ما نمایشگاه ملی اسباب بازی را از حالت فروشگاهی خارج کردیم و این رویداد دیگر گردهمایی تولیدکنندگان و فعالان اسباب بازی است. البته هنوز جا دارد که در حوزه فرهنگ و اقتصاد قصه‌ها و افسانه‌های جدی‌تر را رواج دهیم و جا دارد انیمیشن‌های کودک و نوجوان زیادی را خلق کنیم. یک سال و نیم است ایجاد اتحادیه تولیدکنندگان اسباب‌بازی را پیگیری می‌کنیم؛ باید این اتحادیه شکل بگیرد اما دولت هنوز حامی حوزه اسباب بازی نیست و سیاست‌های صنعتی و اقتصادی خودش را در این زمینه طراحی نکرده است.

وی افزود: حوزه کتاب از تخفیف‌های نه درصدی ارزش افزوده برخوردار است؛ اما این مسئله هنوز شامل حوزه اسباب بازی نشده است. حوزه اسباب‌بازی می‌تواند با ایجاد بستر‌های مناسب تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کند. تولید دو سریال کودک و فیلم کودک انیمیشن هم در دستور کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد. کانون به عنوان یکی از قدیمی‌ترین عرصه‌های تولید اسباب‌بازی امسال با برگزاری نشست‌های تخصصی به این سمت رفته است که تصدی خود را در زمینه تولید اسباب‌بازی کمتر کند و تولید را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهد. در جشنواره ملی اسباب بازی هیچ کالای غیر ایرانی عرضه نمی‌شود.

ربانی غریبی اظهار کرد: هدف ما از برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی گردهمایی مشترک میان تمام بخش‌های این حوزه در کشور است. از تمام استارتاپ‌ها دعوت می‌کنیم با حوزه اسباب بازی آشنا شوند و روی آن سرمایه گذاری کنند.

حامد رهنما دبیر اطلاع رسانی جشنواره ملی اسباب بازی هم از اعزام تمام واحد‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناطق کم برخوردار و اهدای اسباب بازی‌های تولید کانون در این مناطق خبر داد. او گفت: در بخش بین الملل جشنواره ملی اسباب بازی از سفارتخانه‌های مختلف برای حضور در نمایشگاه دعوت کردیم تا در طول سال بتوانیم با آن‌ها انواع همکاری‌ها را داشته باشیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:3دی1398،کد خبر:7183650،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین