پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۳۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری از تصویب سند آمایش سرزمینی استان خبر داد.

شعار سال:استاندار آذربایجان غربی از تصویب سند آمایش سرزمینی استان خبر داد.

 به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جمع اعضای تیم تدوین سند آمایش سرزمینی استان اظهار داشت: در تدوین این سند نظرات تمامی کارشناسان، نخبگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، دانشگاهیان، اعضای شوراهای شهر، فرمانداران، فعالان سیاسی و بخش خصوصی احصا و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه منظور از آمایش سرزمین، رسیدن به مطلوب‌ترین توزیع ممکن جمعیت، توسط بهترین شکل توزیع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در پهنه سرزمین است، اظهار داشت: باوجود تلاش‌های انجام شده برای تدوین این سند، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند نکته نظرات خود را در اصلاح این سند ارائه کنند چرا که سند آمایش استان قابلیت اصلاح و اعمال تغییرات را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند آمایش استان در بیش از ۵ هزار صفحه در قالب ۲۳ جلد کتاب، اظهار داشت: اجرای این طرح به بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف و تلفیق آنها در پهنه کمک شایانی خواهد کرد تا استان آذربایجان‌غربی بتواند در فضای توسعه‌ای کشور نقش در خوری را ایفا کند.

ناصر حضرتی با اشاره به اینکه در تدوین سند آمایش سعی شده است نظرات تمامی گروه‌ها جلب شود، ادامه داد: در سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی، قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و نقشه راه استان را برای ۲۰ سال آینده ترسیم شده است و وضعیت توسعه کشورها همسایه و استان‌های همجوار نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و جایگاه استان در آن پرداخت و گفت: منابع درآمدی استان در لایحه بودجه سال آینده یک هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان پیش بینی شده که رشد ۱۹ درصدی نسبت به درآمدهای امسال دارد. البته با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه آذربایجان غربی، درآمد حاصل از منابع استان بیشتر از این رقم است که به خزانه ملی واریز و صرف پروژه‌های کلان استان و نیز اداره امور عمومی و حاکمیتی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود تنگناهای موجود حدود ۹۵ درصد از درآمدهای پیش بینی شده امسال محقق شده و این نوید خوبی برای تحقق درآمدهای سال آینده است، در عین حال به منظور رونق تولید و بهبود فضای کسب کار تلاش شده است میزان رشد درآمدهای مالیاتی استان کمتر از رشد میانگین کشور باشد.

وی داد: در سال آینده ۴.۴۹ درصد از اعتبارات عمرانی استان‌ها به آذربایجان غربی اختصاص یافته که از این حیث استان همانند سال‌های اخیر که جایگاه آذربایجان غربی در سهم بری از کیک بودجه استان‌های کشور ارتقا یافته، در جایگاه ششم کشوری قرار دارد. گرچه این میزان نیز با توجه به نیاز استان و شکاف معنادار شاخص‌های آن با استان‌های برخوردار ضرورت دارد به نحو مطلوبی افزایش یابد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:5دی1398،کد خبر:4808319،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
اجرای این طرح به بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف و تلفیق آنها در پهنه کمک شایانی خواهد کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
با وجود تنگناهای موجود حدود ۹۵ درصد از درآمدهای پیش بینی شده امسال محقق شده و این نوید خوبی برای تحقق درآمدهای سال آینده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین