پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
مونسان با بیان اینکه در ترم جدید بناهای تاریخی به بوتیک هتل تبدیل شده است، بیان کرد: این بوتیک‌ها به نحوی تجهیز شده‌اند که از بهترین هتل‌ها نیز ظرفیت بیشتری دارد و مورد استقبال گردشگران نیز واقع شده است.

شعارسال: مونسان با بیان اینکه در ترم جدید بناهای تاریخی به بوتیک هتل تبدیل شده است، بیان کرد: این بوتیک‌ها به نحوی تجهیز شده‌اند که از بهترین هتل‌ها نیز ظرفیت بیشتری دارد و مورد استقبال گردشگران نیز واقع شده است.
 
 صبح امروز اولین بازدید مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران از از باغ عمارت جهانی اکبریه با حضور استاندار خراسان جنوبی انجام شد.
 
مونسان وزیر میراث فرهنگی نیز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی زیادی است که می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری در حوزه فرهنگ و هنر باشد.
 
وی بیان کرد: همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف خراسان جنوبی این استان ظرفیت خوبی در بخش اکو توریسم است.
 
مونسان با تأکید بر اینکه برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان باید کارهای زیادی انجام شود، بیان داشت: هرچند در سال‌های اخیر آمار گردشگران خارجی استان افزایش خوبی داشته اما باید تلاش کنیم تا گردشگر داخلی بیشتری جذب شود.
 
وی به کمبود مراکز اقامتی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: احداث بوتیک هتل‌ها ترم جدیدی است که در وزارت آغاز شده است.
 
مونسان با بیان اینکه در ترم جدید بناهای تاریخی به بوتیک هتل تبدیل شده است، بیان کرد: این بوتیک‌ها به نحوی تجهیز شده‌اند که از بهترین هتل‌ها نیز ظرفیت بیشتری دارد و مورد استقبال گردشگران نیز واقع شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه احداث بوتیک هتل‌ها می‌تواند راه میان برد برای ایجاد مراکز اقامتی در خراسان جنوبی است، عنوان داشت: وزارت نیز کمک می‌کند که احداث این هتل‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و به عنوان پایلوت در کشور باشد.
 
مونسان همچنین برای حمایت ویژه از صنایع دستی استان قول مساعد داد و گفت: در این راستا در قالب طرح تجاری سازی فروش صنایع دستی از حالت فله‌ای به سمت برند فروشی خواهد رفت.
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در این ارتباط بر روی بسته بندی و سلیقه مشتری کار کردیم که باید در خراسان جنوبی نیز توسعه یابد.
 
مونسان اضافه کرد: در بخش بازاریابی به خراسان جنوبی کمک می‌کنیم تا مشکلات استان حل شود.
 
درخواست سهمیه ویژه بنزین برای نوروز
 
وی با اشاره به افزایش سفرها در تعطیلات نوروزی، بیان کرد: وزارت درخواست سهمیه ویژه بنزین برای سفرهای نوروزی داشته که در بازگشت از خراسان جنوبی نیز این درخواست به دولت داده می‌شود تا تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه وزارت از دو سال قبل موضوع تعطیلات زمستانی را مطرح کرده بود، افزود: پیشنهاد ما تعطیلات پنج روزه در نیمه دوم دی ماه بود که با توجه به تعطیلات ایجاد شده ناشی از آلودگی هوا می‌تواند ظرفیت خوبی در بخش گردشگری باشد.
 
مونسان با بیان اینکه در گذشته این پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش نیز داده شد اما به صورت رسمی موافقتی اعلام نشد، افزود: اخیراً وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که با آن موافق است و امیدواریم در سال آینده به صورت سازمان دهی و برنامه‌ریزی شده تعطیلات اجباری زمستانه را به یک مزیت گردشگری تبدیل کنیم.
 
وی با بیان اینکه طرح سهمیه بندی بنزین بر روی گردشگری خارجی تأثیر کمی داشته است، گفت: تأثیر آن در بخش گردشگری داخلی بیشتر بوده که آن نیز موقتی است و بعد از مدتی به حالت نرمال بازمی گردد.
 
مونسان به کارکرد بالای فضای مجازی برای معرفی جاذبه‌های استان تأکید کرد و گفت: در این راستا اداره کل روابط عمومی وزارت در کنار استان به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کمک خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم تورهای گردشگری را در قالب آژانس‌های گردشگری به سمت استان هدایت کنیم.
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه طرح احداث بازارچه‌های دائمی صنایع دستی شروع شده است، بیان داشت: در این طرح به دنبال این هستیم در هر شهر یک نمایشگاه دائمی را داشته باشیم.
 
مونسان ادامه داد: در تمامی سایت‌های تاریخی مرکز کشور آمادگی داریم غرفه‌هایی را به صورت موقت در اختیار هنرمندان صنایع دستی استان قرار دهیم.
 
وی همچنین در خصوص تجهیز و حمایت از بازارچه صنایع دستی بیرجند قول مساعد داد.
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   برنا ،تاریخ انتشار:  9  دی   1398،کدخبر:  943203  ،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین