پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولید کاغذ در استان خوزستان خبر داد که تکمیل آن نیاز کشور به کاغذ را به طور به طور کامل تامین خواهد کرد.
شعارسال: نورالله حسن زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص کلنگ زنی کارخانه تولید کاغذ در استان گفت: این کارخانه یکی از استراتژیک‌ترین کارخانجات کشور به حساب می‌رود و با توجه به اینکه میلیون‌ها درخت برای تهیه کاغذ باید از بین برود تاسیس چنین کارخانه‌ای در کمک به نیاز کشور به کاغذ بسیار مهم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان با توجه به فعالیت ۹ مرکز کشت و صنعت نیشکری سالانه مقدار زیادی از باغات تولیدی محصولات خود را در بخش تولیدات MDF و سایر نهاد‌های چوبی به کار می‌برند، گفت:اما بخش عمده‌ای از این چوب‌ها باقی می‌ماند که با توجه به وجود الکل در باغات نیشکر احتمال آتش سوزی نیز وجود دارد، اما با احداث این کارخانه این مازاد باغات نیشکر به تولید کاغذ اختصاص داده خواهد شد.

حسن زاده در خصوص جزئیات احداث این کارخانه گفت: کارخانه فوق سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول خواهد داشت و سرمایه اولیه آن ۹۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. براین اساس ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲ الی ۳ برابر این میزان اشتغال غیرمستقیم در استان خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: ارز بری این طرح ۴۸۰ میلیون یورو بوده است در حالی که کشور سالانه تنها قریب به ۲۴۰ میلیون یورو به واردات کاغذ اختصاص می‌دهد.

وی تاکید کرد: اگر این طرح به سرعت پیگیری و به نتیجه برسد کمتر از مدت سه سال سرمایه اولیه این کارخانه جبران خواهد شد؛ بنابراین احداث این کارخانه از هر جهت در شرایط فعلی یکی از قدم‌های استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود.

حسن زاده در خصوص نهاد‌های حاضر در احداث این کارخانه گفت: این کارخانه با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، صندوق توسعه تعاون و بانک پارسیان در حال پیگیری است و مراسم کلنگ زنی آن با حضور استاندار خوزستان و نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، نماینده صندوق توسعه تعاون و رئیس بانک پارسیان انجام شدو طرح فوق یکی از طرح‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود که نقش حیاتی در تولید کشور خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص مدت زمان پایان این طرح نیز گفت: حداقل زمان برای این طرح دوره سه ساله خواهد بود و پس از آن این کارخانه تولید کاغذ نیاز کشور به کاغذ را به طور کامل تامین خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 12 دی 1398 ، کدخبر: ۸۱۶۶۱۸ ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
جالب اینجاست که در همه چیز خودکفا هستیم و بی نیاز ولی به وقتش و به اون لحظه نیاز هیچی نداریم و حسابی نیازمندیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین