پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مردم قم از ساعاتی پیش با حضور در اطراف حرم حضرت معصومه(س) به استقبال پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمانش رفته‌اند.

شعار سال: پیش از شروع مراسم رسمی تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمانش در شهر قم که قرار است عصر امروز (۱۶ دی ماه) با حضور مردم و در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد جمکران انجام شود، مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم، در جوار ضریح مط

هر حضرت معصومه(س) با این سردار رشید اسلام وداع خواهند کرد.

انتظار زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه، برای شروع مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی و همرزمانش از ساعاتی پیش آغاز شده است.

در میان استقبال‌کنندگان از پیکر مطهر شهید سپهیدار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان با پرچم لشگر زینبیون دیده می‌شوند.

خادمان حضرت معصومه(س) از ساعاتی پیش تمهیدات لازم برای حضور پیکر شهدا و طواف پیرامون ضریح مطهر را فراهم کرده‌اند. مردم هم با خروج از صحن‌های حرم حضرت معصومه(س) در حال حرکت به سمت ابتدای بزرگراه پیامبر اعظم(ص)که محل شروع مراسم تشییع است، هستند.

لحظاتی پیش پیکر شهید سپهبد سلیمانی و همراهان شهیدش وارد شهر مقدس قم شد.

پس از ورود پیکر سردار سلیمانی و یارانش به قم، مسئولان کشور و لشکری و همچنین علما در مراسم استقبال از پیکر شهیدان ترور حضور یافتند. پیکر شهدا پس از ورود به قم به آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) منتقل شد.

پس از طواف سردار شهید در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با توجه به خیل عظیم حضور مردم و ازدحام در مسیر، پیکر شهدا از قسمت شرقی حرم عبور و از زیر پل ۹ دی وارد بلوار پیامبر اعظم(ص) شد.

پیکر شهدا که از حرم خارج شده است در مدرسه علمیه امام کاظم مستقر شد و پس از دقایقی به میان مردم در فلکه معلم و بلوار پیامبر اعظم(ص) انتقال داده شد. پس از انتقال پیکرهای پاک سرداران شهید در بلوار پیامبر اعظم(ص) مراسم تشییع با حضور صدها هزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور آغاز شد.

بسیاری از مردم قم با در دست گرفتن تصاویر سردار سلیمانی و دستنوشته‌هایی در یادآوری شجاعت‌های این سردار رشید اسلام، شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

بسیاری از طلاب خارجی مقیم قم از کشورهای مختلف دنیا نیز به همراه خانواده‌های خود درحالی‌که پرچم‌های کشورشان را در دست دارند، در این مراسم شرکت کرده‌اند. همچنین برخی رزمندگان افغانی و پاکستانی لشگر فاطمیون و زینبیون با پرچم‌های زردرنگ خود در مراسم حاضر شده‌اند.

قرار است فردا صبح نیز شهید مظفری نیا از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و از اهالی شهر قم، در این شهر تشییع و به خاک سپرده شود.

تعداد بازدید : 8
تعداد بازدید : 10
تعداد بازدید : 8
تعداد بازدید : 10
تعداد بازدید : 8
تعداد بازدید : 7

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 16 دی 98، کد مطلب: 856285: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین