پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
سخنگوی دولت در بیانیه ضمن رد شایعات در مورد علت سقوط هواپیمای اوکراین به تشریح مراحل بررسی علت حادثه پرداخت.

شعار سال: در این بیانیه آمده است:  ضمن ابراز تسلیت مجدد دولت جمهوری اسلامی ایران به خانواده های داغدیده حادثه سقوط هواپیمای اوكرايني ذکر چند نکته ضروری است :

1- اكنون سازمان هواپيمايي كشوري جمهوري اسلامي ايران كميته بررسي سانحه را بر اساس مقررات ايكايو تشكيل داده است و با شفافیت ، دقت و سرعت تمام،   با حضور و مشارکت کارشناسان از همه کشورهای مرتبط ، این سانحه هوائی را از همه جوانب فنی و اجرائی بررسی و به طور کامل اطلاع رسانی خواهد کرد .

2-  طبق قواعد بین المللی ، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که سانحه در آن رخ داده است ( ایران) ، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که صادر کننده گواهینامه صلاحیت پرواز است ( اوکراین ) ، مالک هوایپما ( اوکراین ) کارخانه سازنده هواپیما ( بوئینگ )و كارخانه سازنده موتور هواپيما (فرانسه )می توانند در فرایند تحقیق شرکت کنند. هم اکنون نماینده کشور اوکراین در ایران حضور دارد. ما از شرکت بوئینگ نیز می خواهیم نماینده خود را برای مشارکت در فرایند بررسی جعبه سیاه اعزام نمایند.

3-  از حضور کشورهای مرتبط دیگر که اتباع آنها در این حادثه تلخ جان باخته اند نیز در فرایند بررسی استقبال مي كنيم .

4-  -بنا به دستور رئيس جمهور نتيجه بررسی های فنی و کارشناسی، به طور منظم و سریع ، به اطلاع عموم ، بویژه خانواده های داغدار خواهد رسید.

5-اعتقاد داریم این روشی اطمینان بخش برای همگان بویژه خانواده های داغدار خواهد بود.

6- امروز به روش کاملا حساب شده و شناخته شده در عملیات روانی به نقل از یک منبع آگاه از پنتاگون که خواسته نامش فاش نشود خبر اصابت دو موشک به هواپیمای اوکراینی را با اب و تاب در رسانه ها منعکس کرده است. در اینده که مشخص شد این ادعای دروغ عاری از حقیقت است هیچ کس مسئولیت این دروغ بزرگ را بر عهده نخواهد گرفت .

7- توصیه می کنیم دولت امریکا به جای دروغ پردازی و شکل دادن یک عملیات روانی ، به نتايج بررسي كميته هاي ذكر شده در بند بالا دقت نمايند.

8- در انتها متاسفم که سیستم عملیات روانی دولت آمریکا و همراهان آگاه و ناآگاه انها با این دروغ پردازی ها بر زخم های جانکاه خانواده های داغدار نمک می پاشند و برای تامین اهداف خود در این عملیات روانی خانواده های قربانیان این حادثه را نیز قربانی می کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کردپرس، تاریخ 20 دی 98، کد مطلب: 117090: www.kurdpress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین