پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کسانی که در انتشار خبر سقوط هواپیما به اعتماد مردم لطمه زدند، یا استعفا دهند یا برکنار شوند صداقت دست‌اندرکاران و کسانی که با موضوع سقوط هواپیمای مسافری اوکراین سروکار داشتند، می‌توانست این حادثه را که به گفته خودشان یک خطای انسانی بود، جبران کند.

شعار سال: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: صداقت دست‌اندرکاران و کسانی که با موضوع سقوط هواپیمای مسافری اوکراین سروکار داشتند، می‌توانست این حادثه را که به گفته خودشان یک خطای انسانی بود، جبران کند.

مردم، تشنه صداقت مسئولین هستند و می‌دانند که در کارهای مهم گاهی ممکن است اشتباهات مهمی هم رخ دهد. به همین دلیل، اگر از همان روز اول و ساعاتی بعد از حادثه به مردم اعلام می‌شد که این حادثه در اثر یک خطای انسانی رخ داده و از مردم و خانواده‌های جان‌باختگان داخلی و خارجی و دولت‌های ذینفع عذرخواهی می‌شد، همه ضمن ابراز تاسف، می‌توانستند این عذرخواهی را بپذیرند.

متاسفانه مسئولان مربوطه با سکوت 76 ساعته خود و کوتاهی در توضیح و اطلاع‌رسانی صحیح، زمینه را برای یک ناباوری افکار عمومی فراهم کردند و جامعه را در حیرت فرو بردند. دست‌اندرکاران بپذیرند که کوتاهی آنها در اطلاع‌رسانی و باز گذاشتن راه برای اطلاع‌رسانی‌های غلط، غیرقابل توجیه است.

اعتراض عمومی به این کوتاهی که از صبح دیروز جامعه را فراگرفته باید درسی باشد برای دست‌اندرکاران که از این پس مرتکب چنین کوتاهی‌هائی نشوند، کوتاهی‌های تاثیرگذاری که به اعتبار رسانه‌ها هم لطمه وارد کرد هرچند رسانه‌ها به مسئولین اعتماد کردند و مطالب آنها را منتشر ساختند. ما به عنوان روزنامه جمهوری اسلامی از مخاطبان خود و از عموم مردم شریف ایران به خاطر مطالبی که به نقل از مسئولین منتشر کردیم و جمع‌بندی آن را در قالب تیتر اول دیروز عرضه نمودیم عذرخواهی می‌کنیم.

پیشنهاد ما به کلیه مسئولین و دست‌اندرکاران اینست که برای جلب اعتماد مردم و افکار عمومی، اقدام به عذرخواهی‌ نمایند، افراد قاصر استعفا بدهند، افراد مقصر به قانون سپرده و مجازات شوند. این اقدامات باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرند و مانند بسیاری از موارد گذشته به دست فراموشی سپرده نشوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 22 دی  98، کد مطلب: 523365: www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
بر کناری یا استعفا به معنی واقعی تو کشور وجود نداره از سمتی به سمت دیگر منتقل میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین