پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
از اعضای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران منطقه سیستان و بلوچستان درباره حوادث بارندگی‌ها و سیل این استان توضیح داد و آخرین وضعیت را تشریح کرد.

شعارسال: سعیده خاشی می‌گوید: «این سیل پیش‌بینی شده بود و هواشناسی، ستاد بحران استان و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان هم هشدارهایی درباره سیل دادند.

متاسفانه زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان شکننده و بسیاری از خانه‌های درگیر سیل خشتی و کپری هستند. به مردم هشدار داده شده بود ولی متاسفانه هیچ برنامه‌ریزی برای اسکان آنها نشده بود. بسیاری از مردمی که گفته بودند محل زندگی خود را ترک کنند، اسکان درنظر گرفته نشده بود. اگر هم به مردم گفته بودند تا نزد بستگان خودشان بروند، آنها هم اوضاع بهتری نداشتند. چنین شرایطی باعث سرگردانی مردم شد.»

او درباره سیل دیشب توضیح می‌دهد: «شب گذشته، راه‌های مواصلاتی و خطوط ارتباطی دویست روستا قطع شد. یکی از مطالبات مردم این است که در شرایط بحرانی راه‌های ارتباطی با مردم قطع نشود.

مردم به صورت خودجوش وارد این مناطق شده‌اند. در خبرها خواندم بخشدار دشتیاری گفته به کمک هوایی احتیاج داریم. شنیده‌ام چهار چرخ‌بال از بندرعباس و زاهدان برای کمک‌رسانی به این مناطق  اعزام شده‌اند. مردم هم چند مسجد را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی معرفی کرده‌اند تا خودشان کمک‌ها را بین مردم پخش کنند.»

خاشی ادامه می‌دهد: «سیستان و بلوچستان همیشه انباشتی از مشکلات را در خود داشته و این موضوع به همراه نبود زیر ساخت و نیروهای متخصص در سرتاسر استان است. به دلیل اینکه زیرساخت‌های درستی وجود ندارد، خیابان‌های اصلی و مناطق بالای شهر مرکز استان هم دچار اب‌گرفتگی بودند و عبور و مرور به سختی انجام می‌شد. حاشیه شهر یکی از وحشتناک‌ترین شب‌ها را پشت سرگذاشت. زاغه‌ها و آلونک‌ها در مسیر رودخانه‌ها ساخته می‌شوند و مردم از سر ناچاری در این مناطق زندگی می‌کنند.

با چندین نفر از زنان سرپرست خانواده در ارتباط هستم و آنها از وضعیت موجود پریشان و ناراحت بودند. خانه‌هایی را که دیگر نمی‌توان به آن خانه گفت، آب با خودش می‌برد. بارش در روستای ایرندگان شهرستان خاش صد میلیمتر بوده و بسیاری از خانه‌های خشت گلی از بین رفته است.

بارندگی امروز قطع شد و مردم از چابهار با قایق به همراه عوامل امدادی و مسوولین به سمت دشتیاری می‌روند تا کمک کنند. خطوط ارتباطی تلفنی به طور کامل برقرار نشده است و اطلاع دقیقی درباره میزان حجم آب ندارم. اطلاعاتی که دارم بر اساس گفت‌وگوهایی است که با مردم کرده‌ام.

این اولین سیل نیست و از این اتفاقات در استان ما می‌افتد. مدیریت منسجم بحران نداریم و مشکلات روی هم تلنبار می‌شود که در نهایت ممکن است منجر به فاجعه شود. اگرچه کمک‌رسانی سخت است ولی مسوولان تلاش خود را می‌کنند اما با این حجم از مشکلات نیازمند تدابیر بیشتر است.»

خاشی درباره جانباختگان این حادثه می‌گوید: «امروز، در یکی از روستاهای شهرستان سرباز، متاسفانه پیکر یک جوان پیدا شده  و عکس او را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.»

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انصاف نیوز، تاریخ انتشار: 22دی1398  ، کدخبر: 707952: www.ensafnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین