پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
احمد بختیاری گفت: در 48 ساعت گذشته از جمله تلاش هایی که صورت گرفته ، هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های دولتی و تشکل‌ها است که خدا را شکر موفق شدیم با تمام سازمان‌های دولتی که با NGOها سر و کار دارند و به نحوی مجوز فعالیت برایشان صادر می‌کنند یا از خدمت‌شان استفاده می‌کنند صحبت کنیم.

شعار سال: احمد بختیاری دبیر سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران در تشریح فعالیت های سازمان های مردم نهاد که کشور در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان گفت: در 48 ساعت گذشته از جمله تلاش هایی که صورت گرفته ، هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های دولتی و تشکل‌ها است که خدا را شکر موفق شدیم با تمام سازمان‌های دولتی که با NGO‌ها سر و کار دارند و به نحوی مجوز فعالیت برایشان صادر می‌کنند یا از خدمت‌شان استفاده می‌کنند صحبت کنیم.

او ادامه داد: این ارگان ها عبارتند از وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی کشور و سازمان بحران کشور و وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان و هلال احمر، سازمان محیط زیست و بهزیستی.

این فعال حوزه جوانان در رابطه با تشکیل ستاد هماهنگی برای کمک به ایجاد زیرساخت هایی که برای فعالیت و کمک به سیل زدگان از سوی سازمان های مردم نهاد وجود دارد، عنوان کرد: اتفاقی که رخ داده این است که مشغول به تشکیل ستادی هستیم که بتا بتوانیم  بتوانیم  به زیرساخت‌هایی که تشکل‌ها برای حضور در منطقه و انجام فعالیت نیاز دارند کمک کنیم.

بختیاری در پاسخ به این سوال که بزرگترین معضل پیش روی سازمان های مردم نهاد در امدادرسانی چیست، بیان کردبزرگ‌ترین معضل و مشکل تشکل‌های ما در منطقه و یا بیرون از منطقه این است که اطلاعات کافی را ندارند، یعنی به راحتی دسترسی به اطلاعاتی که سازمان‌های متولی دارند را ندارند و نمی‌دانند در کدام شهرستان و روستا اتفاقی روی داده است یا خیر. حتی در خصوص میزان خسارت نیز اطلاعی ندارند و نمی دانند چه کمکی به این مناطق ارسال شده است. به همین دلیل  بخش زیادی از منابع تشکل‌ها خرج تحقیقات اولیه و ارزیابی های می شود. ما برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنیم و هم‌افزایی به وجود آید با مدیران کل بخش مشارکت‌های مردمی تمام این دستگاه‌ها جلسه گذاشتیم و قرار شد که یک هم‌افزایی را رقم بزنیم. همه دستگاه ها نیز قبول کردند که این کمک را کنند و این آگاهی‌بخشی را تسری ببخشند تا بین تشکل‌ها اطلاع‌رسانی شود. خوشبختانه حتی معاون سیاسی اجتماعی استان‌ سیستان و بلوچستان نیز قول همکاری دادند تا  فضایی را برای این آگاهی بخشی آماده سازند.

دبیر سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران در ادامه به نقش فعال مردم و تشکل های مردم نهاد در امر امداد رسانی اشاره کرده و گفت: استان سیستان و بلوچستان بزرگ‌ترین استان کشور است و شاید از نظر مساحت منطقه آسیب دیده به اندازه یک کشور اروپایی باشد، چون حوادث و آسب ها فراوان است و نیازها نیز متقابلا زیاد،  توان خدمات‌دهی کم می‌شود و در اینجاست که نیاز به مشارکت مردم و حضور تشکل‌ها احساس می شود.

این فعال حوزه جوانان در ادامه با اشاره به نوع فعالیت های تشکل های مردم نهاد  در مبحث سیل، توصیه ای را برای مدیران و اعضای این تشکل ها داشت و بیان کردتوصیه‌مان به دوستان این است که اگر در قالب شبکه‌های تخصصی مانند حوزه بیماری‌ها و حوزه سلامت و محیط زیست فعالیت می کنند می‌توانند با این ستاد در ارتباط باشند که این خیلی موضوع خود می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد و سرعت و هماهنگی‌ ما را بیشتر کند. برای مثال یک NGO  می تواند در حوزه بیماران هموفیلی کار کند، بیاید و بیماران خود را شناسایی کند و سعی کند به آنها خدمات دهد و ساپورتشان کند و در کنار آن نیز برای هم افزایی هرچه بیشتر با ستاد هماهنگ باشد .

وی در پاسخ به این سوال که برای جمع آوری کمک های نقدی از سوی سازمان های مردم نهاد چه تمهیداتی اندیشیده شده، اظهار کرد: با همکاری جمعیت هلال احمر ساز و کاری در این خصوص صورت گرفته  تا جمع‌آوری کمک‌های نقدی با هماهنگی جمعیت هلال احمر باشد. در همین راستا نیز تفاهم نامه های میان سازمان های مردم نهاد و جمعیت هلال احمر کشور امضا شده و تا به این لحظه 31 تشکل این تفاهم‌نامه را امضا کرده اند و مشغول به فعالیت هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 27 دی 98، کد مطلب: 951686: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
باید باشن دوستانی که با منطقه آشنایی دارن مثلا بشن سرگروه یا بلد که بتوانن به بقیه کمک کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین