پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعداد زیادی از مردم مناطق سیل‌زده، وسایل زندگی، خانه، زمین کشاورزی، شغل یا اعضای خانواده خود را از دست دادند. بنابراین ابتلا به افسردگی آن‌ها را تهدید می‌کند و مسئولان حوزه سلامت باید تمهیداتی جهت تامین سلامت روان این افراد بیندیشند.

شعارسال: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعداد زیادی از مردم مناطق سیل‌زده، وسایل زندگی، خانه، زمین کشاورزی، شغل یا اعضای خانواده خود را از دست دادند. بنابراین ابتلا به افسردگی آن‌ها را تهدید می‌کند و مسئولان حوزه سلامت باید تمهیداتی جهت تامین سلامت روان این افراد بیندیشند.

 به نقل از خانه ملت، حسین علی شهریاری درباره ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مناطق سیل زده افزود: در مناطق سیل‌ زده از نظر تامین دارو با مشکلی مواجه نیستیم، اما این نگرانی هم وجود دارد که بعد از عبور از این بحران باید مطالبات شرکت‌های دارویی پرداخت شود، بنابراین لازم است وضعیت منابع مالی رصد و کنترل شود.

شهریاری افزود: باید همه دست به دست هم دهیم تا از بحران ناشی از حادثه سیل ویرانگری که رخ داد، خارج شویم و به گونه‌ای اوضاع را در مناطق سیل‌زده مدیریت کنیم که هیچ تهدیدی برای سلامت جسمانی افراد وجود نداشته باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزارت بهداشت از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی، داروهای مورد نیاز بیماران خاص را در این مناطق توزیع کرده است. تاکنون بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون و سرطان توسط مسئولان حوزه سلامت مستقر در مناطق سیل‌ زده شناسایی شدند و دانشگاه‌های علوم پزشکی داروهای مورد نیاز آن‌ها را به صورت رایگان توزیع کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت بهداشت تمام بیماران روانی که در مراکز نگهداری می‌شدند را شناسایی و ساماندهی کرده است. همچنین سازمان بهزیستی معلولان و حتی معتادان متجاهر را نیز قبل از این‌که آسیبی ببینند به جای امن منتقل کرده است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: سازمان نظام دام پزشکی نیز همکاری خوبی با مسئولان در مناطق سیل‌زده جهت جمع‌آوری لاشه حیوانات تلف شده و ضدعفونی این محیط داشتند که این اقدمات نقش مهمی در جهت پیش‌گیری از شیوع بیماری‌های ناشی از وقوع سیل خواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری ایران پزشک، تاریخ انتشار: 31فروردین 1398 ، کدخبر:11384 www.iranmd.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین