پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
سفیر ایران در اسپانیا اعلام کرد که شرکت‌های دارویی به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر کنند.

شعار سال: حسن قشقاوی به رسانه‌های اسپانیا اعلام کرد که شرکت‌های دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی از طریق آمریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر کنند.

وی افزود: دو ماه قبل مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر سفری به مادرید داشتند و یکسری دارو برای بیماران نادر می‌خواستند و یک هفته در مادرید ماند تا داروی مورد نیاز را تامین کند، اما شرکت‌های دارویی اعلام کردند که به دلیل تحریم‌های آمریکا و از آنجایی که سیستم بانکی آمریکا قطع است، نمی‌توانیم هیچ‌گونه دارویی بدهیم.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بیماری‌های نادر ایران، با توجه به کمبود داروهای بیماران ام پی اس و نیازهای دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران طی نامه ای از قشقاوی درخواست کرد مسیر دسترسی این بیماران به داروهایشان از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار شود.

در این راستا  مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت نیز آذر ماه امسال جهت تسهیل در دسترسی داروها بیماران نادر به اسپانیا سفر کرده بود و در دیدار با  قشقاوی در خصوص تخصیص منابع از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تامین داروهای بیماران نادر گفت‌وگو کردند.

در عین حال پیش از این نیز محمدرضا شانه‌ساز- رئیس سازمان غذا و دارو، اعلام کرده بود که آمریکا برای تامین داروهای بیماران MPS سنگ اندازی کرده و برخی شرکت های دارویی تولید کننده این داروها را تهدید به تحریم و عدم همکاری کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 28 دی 98، کد مطلب: 98102821676: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین