پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار گفت: در حال حاضر با موضوعات مختلفی درخواست برگزاری جلسات شورای عالی کارشده است، ولی دولت در برگزاری آن تعلل می‌کند

شعارسال: علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار در خصوص وضعیت تعیین دستمزد کارگران برای سال ۹۹ گفت: در حال حاضر به‌صورت جدی به موضوع افزایش دستمزد کارگران برای سال ۹۹ ورود نشده است. کمیته دستمزد در حال حاضر مشغول پیگیری موضوع دستمزد کارگران است. با توجه به نوساناتی که در بازار وجود داشت تمایل نمایندگان کارگری بر این بود تا بازار به ثبات برسد تا بتوانیم سبد معیشت کارگران را نهایی کرده و هزینه‌های خانوار را که موضوع‌بند ۲ ماده ۱۴۱ قانون کار هست را برای نهایی کردن میزان دستمزد کارگران مشخص کنیم.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: یکی از انتقادات ما از دولت موضوع برگزار نشدن جلسات شورای عالی کار است. در حال حاضر با موضوعات مختلفی درخواست برگزاری جلسات شورای عالی کارشده است، ولی دولت در برگزاری آن تعلل می‌کند. بر اساس روالی که از گذشته بوده برگزاری جلسات شورای عالی کار در اسفندماه بوده است. در حال حاضر هم به دلیل تشکیل نشدن جلسات شورای عالی کار نظارت کارفرمایان و دولت را به‌صورت مستقیم نشنیده‌ایم.

خدایی درباره میزان درصد پیشنهادی برای افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: ما به‌عنوان گروه کارگری از سال گذشته موضوعی را دنبال می‌کنیم و آن در حداقلی‌ترین حالت ممکن بازگشت قدرت خرید ازدست‌رفته کارگران است. این بدان معنی است که قدرت خرید کارگران باید به حداقل قدرت خرید کارگران در ابتدای سال ۹۸ برگردد. فارغ از آنکه درصد افزایشی کارگران چقدر خواهد بود؛ مجموع درآمد کارگران را به‌صورت ریالی در نظر می‌گیریم.

او در ادامه افزود: باید ارزش ریالی تفاوتی که در سبد معیشت خانوار یعنی همان هزینه‌های زندگی بین ۲ سال ایجادشده را محاسبه کنیم. گفتنی که بخشی از این را کارگران ممکن است بر روی افزایش دستمزد خود و بخشی دیگر را بر روی آیتم‌های حقوق دیگر دریافت کنند.

این فعال کارگری در پایان گفت: برای ما به‌عنوان نمایندگان بخش کارگری عدد درصدی افزایش دستمزد کارگران ملاک عمل نبوده و تنها بحث ریالی افزایش دستمزد که مستقیم بر روی قدرت خرید و سفره کارگران تأثیر می‌گذارد مهم است. به‌مجرداینکه سبد معیشت کارگران در حال حاضر مشخص شود و با قیاس آن با سبد معیشتی در سال گذشته می‌توانیم درصد و مبلغ دقیقی از افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ را اعلام کنیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پارسینه، تاریخ انتشار: 3بهمن1398، کدخبر: 593137: www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
انش الله کی میخاد جدی وارد بشه وقتی که همه دست به گدایی و خفتگیری کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین