پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
دولت آمریکا در اقدامی گستاخانه و در ادامه سیاست های تروریستی خود علیه ایران، فرمانده جدید نیروی قدس سپاه را به ترور تهدید کرد.

شعارسال:تهدید مقام رسمی نظامی یک کشور به ترور از سوی آمریکا کم سابقه است. پیش از این رژیم صهیونیستی دست به ترور مقامات رسمی برخی کشورهای مخالف خود زده بود و مخالفانش را رسما تهدید به ترور می کرد اما آمریکایی ها، تا پیش از ترور حاج قاسم سلیمانی، چنین اقداماتی را به صورت مخفیانه یا از طریق برخی متحدانشان انجام می دادند.

کاخ سفید اما سه هفته پس از جنایت تروریستی ارتش آمریکا علیه فرمانده نیروی قدس سپاه، تهدیدهای مشابهی را درباره سردار اسماعیل قاآنی آغاز کرده است. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، روزنامه الشرق الاوسط نوشت: برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران گفته است که جانشین سردار سلیمانی  احتمالا با همان سرنوشت روبه رو خواهد شد اگر بخواهد مسیر مشابه کشتار آمریکایی‌ها را در پیش بگیرد.


واکنش وزارت خارجه به گستاخی آمریکا

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز یک مقام آمریکایی علیه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که این اظهارات در واقع علنی‌سازی تروریسم هدفمند و دولتی آمریکاست. وی افزود: اینک، پس از رژیم صهیونیستی، آمریکا دومین رژیمی است که رسما اعلام می کند امکانات دولت و نیروهای مسلح خود را برای اقدامات تروریستی به کار گرفته و در آینده نیز ادامه خواهد داد. موسوی روی آوری رژیم آمریکا به اقدامات تروریستی را نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی مقامات این رژیم دانست و با محکوم کردن اظهارات وقیحانه و اقدامات تروریستی سردمداران این رژیم، از اعضای جامعه بین المللی خواست این اقدامات و تشویق به تروریسم دولتی را محکوم کنند؛ چرا که تداوم این روند دیر یا زود گریبانگیر همگان خواهد شد.


واکنش روسیه به تهدید آمریکا

درهمین حال «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تهدید علنی مقام دولتی آمریکا علیه سردار «قاآنی» فرمانده جدید نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقابل قبول و خارج از چارچوب قانون و حقوق بین‌الملل دانست و گفت: «من یک بار دیگر تاکید می‌کنم که برای ما (چنین اظهاراتی) غیرقابل قبول است. از دیدگاه ما این ها سخنانی هستند که در چارچوب حقوق بین الملل نمی‌گنجند و کاملاً غیرقانونی هستند که نمایندگان کشورهای جهان حق ندارند به سادگی چنین اظهاراتی را علیه مقامات سایر کشورها بیان کنند. چنین برخوردی غیرقابل قبول است.» هفته گذشته شبکه الجزیره در گزارشی درباره فرمانده جدید سپاه قدس به نقل از کارشناسان نوشت که او سیاست‌های سردار سلیمانی را احتمالاً با «انرژی بیشتر و بی‌کم و کاست» پیگیری خواهد کرد. سردار اسماعیل قاآنی در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه گفته بود: آمریکایی ها مرد میدان جنگ نبودند که در میدان با حاج قاسم درگیر شوند  در اوج ناجوانمردی سردار عالی مقام ما را به شهادت رساندند اما به لطف الهی و به همت همه آزاد مردانی که در سرتاسر عالم خونخواه او هستند، جوانمردانه دشمن او را خواهیم زد.
اعتراف پمپئو به نقش داشتن در ترور سردار سلیمانی

درهمین حال مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی در ایالت فلوریدای آمریکا تصمیم داعش گونه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را «شجاعانه» توصیف و اعتراف کرد که او نیز در این تصمیم نقش داشته است. وزیر امور خارجه آمریکا از ابتدا تا انتهای این سخنرانی به بزرگنمایی سیاست خارجی ترامپ و موجه جلوه دادن دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی دیگر کشورها از جمله ونزوئلا مشغول بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان ، تاریخ انتشار:5بهمن ماه 1398، کدخبر:www.khorasannews.com،685755

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین